מועדון שנותן לך כנפיים – סיפור ההשראה של רוחמה סלע

רוחמה סלע

היא שופעת בידע, מחזיקה במועדון שיווק שכבר גרף מעל מיליון ש”ח, עוזרת לבעלות עסקים “להצמיח כנפיים” ומחזקת עוצמה נשית כלכלית. יזמת ויוצרת בתחום השיווק האורגני והממומן. הכל התחיל שסגרו את העסק בו עבדה בזמן שהייתה בהריון – והיה לה ברור שהיא הולכת לפתח עסק מהבית שיאפשר לה לשלב את האימהות. קוראים לה רוחמה סלע, ויש המון מה ללמוד ממנה: מה נותן לה השראה? איזו תובנה יש לה מהדרך שעשתה? ומה הטיפ שלה ליזמת מתחילה? שנתחיל?

את רוחמה סלע, אולי אתן מכירות מכנסים דיגיטליים, פרסומות בפייסבוק, מהסרטונים של באינסטגרם או אולי מזה שהיא פשוט עונה לכן במלוא הכנות ועם כל הלב בקבוצות פייסבוק היא יזמת מלידה עם לב ענק והמון ידע לתת.

רוחמה התחילה לפתח קורסים דיגיטליים ב 2017, אז התחילה התעשייה של קורסים באלפי שקלים. “זה שיגע אותי, הגיעו אלי לקוחות אחרי שהם קנו קורסים בעשרות אלפי שקלים בשביל לדעת לכתוב תוכן, לשווק בווידאו וכו’. הייתי חייבת ליצור משהו אחר, שייתן פתרון מלא לכל מה שצריך לדעת וגם לא ישאיר אותם לבד אחרי 8 שבועות והכי חשוב, שיהיה במחיר נגיש, אז יצרתי את המועדון”. 

“הבנתי שזה לא יעבוד לעסקים קטנים – אז פתחתי את המועדון”

“אני עוסקת בשיווק ומכירות ואז ומעולם, מ-2012 אני עוזרת לבעלי עסקים להתלהב מהעסק שלהם בקול ברשתות חברתיות ולהגדיל חשיפה והכנסות באמצעות פייסבוק, אינסטגרם אורגני וממומן. היה לי ברור שעסקים קטנים כמו מטפלים, יועצים ומאמנים – צריכים לעשות את השיווק בעצמם, אחרת זה לא עובד וסתם שורפים כסף. אז עלה לי הרעיון של המועדון”

“ב 2017 פתחתי את מועדון השיווק לעסקים “הקלילות” שתכלס מכיל כל מה שבעל עסק צריך לדעת כדי לשווק לבד. בשפת העם עם הסברים פשוטים. מבחינתי כשאני רואה מישהי שפחדה להשמיע את קולה פתאום עושה סרטוני וידאו וכותבת לי כמה הביטחון העצמי שלה עלה וכמה כיף לה עכשיו לדבר על היתרונות שלה, זכיתי.”

מה זה “להיות יזמת” עבורך?

“עבורי להיות יזמת זה לדעת שיש עליות וירידות ולא להתרגש בכל ירידה יותר מדי. זה ההתפתחות האישית המטורפת שלא הייתי עוברת אותה אם לא הייתי עצמאית. זה האפשרות לעלות לעצמי את המשכורת גם באלפי שקלים בחודש כי זה תלוי רק בי. זה האפשרות להכיר אלפי נשים ואנשים מדהימים. זה האפשרות להרוויח כמו שצריך אבל גם להפסיק לעבוד ב 16:20 וללכת להיות עם הילדים. זה לסגל משמעת והרגלים חזקים. זה לדעת שאפשר לחלום וחלומות יכולים להתגשם וזה באמת תלוי בי.”

איזו תכונה צריכה לטפח כל יזמת?

“משמעת! אני נכנסת כל יום למשרד ב 08:00 ומסיימת לעבוד ב 16:00
נכון לפעמים יש הפסקות, יש ימי חופש וכל זה. אבל אני מתלבשת בבוקר ונכנסת למשרד.”

“פעם עברתי תוכנית התפתחות אישית ויצאתי משם מתוסכלת במחשבה שיש לי “תודעה של שכירה” עם השנים הבנתי שיש לי תודעה של מנכ”לית. איזה מנכ”לית עושה כלים באמצע היום או יוצאת לגלוש? להגיע לתוצאות כן דורש שעות עבודה. משמעת להבין שיש דברים שלוקחים זמן וצריך להמשיך ולהתמיד.שיש משימות שצריך לעשות ולפעמים לא מתחשק.”

“עוד תכונה: נקרא לה תכונת ה “יאללה” והיא בעצם להיות בעשיה מתוך ויתור מלא על השלמות. המשפט שמנחה אותי ואני חופרת ללקוחות שלי זה “עזבי מושלם, עזבי מהמם. תעשי, ואחר כל כל הזמן תשפרי. ההצלחה אוהבת עשייה ולא לחשוב על זה 200 שנה.”

מה נותן לך השראה?

“אני עוקבת אחרי מספר נשים וגברים באדיקות בארץ ובעולם, רואה מה הם עושים ומקבלת המון השראה ורעיונות. עם זאת, אני לא מתפזרת ולא עוקבת אחרי עשרות אנשים. יש לי 5-6 קבועים כבר שנים וכל פעם נכנסים ויוצאים 2. גם אם אין לי השראה באמצע יום עבודה אני אראה סרטון או אקשיב לפודקאסט של אחד מהם. או ישמע ביטבוקס, הם תמיד מחזירים אותי לעשייה בשיא המרץ”

איך הכל התחיל? 

“הכל התחיל בגלל שסגרו את החברה שעבדתי בה כשהייתי בהריון, ולכן הם שיחררו הביתה את כל העובדים. בגלל ההריון (למזלי) לא התקבלתי לעבודה בחברה החדשה. היה לי ברור שאני לא הולכת לחפש עבודה שהיא משרת אמהות”.

אז מה עשית?

היה לי קצת כסף בצד והיה לי רעיון לבנות ולנהל אתרים, אז חשבתי לפתוח עסק בתחום הזה.

לקח לי כמה חודשים עד שעזבתי לגמרי את העבודה וויתרתי על הרעיון לעבור לחברה החדשה.
היו לי כל מיני עניינים עם CMV בהריון ומעבר לדירה חדשה. החל מחודש שביעי מצאתי את עצמי יושבת 12 שעות ביום מול המחשב ולומדת כל מה שרק אפשר בנושא. למזלי ברגע שהחלטתי לפתוח עסק כבר היו לי לקוחות, שהם עסקים שעבדו עם החברה שעבדתי בה. במקביל נכנסתי לפייסבוק לשווק את העסק שלי.”

ואיך זה המשיך?

“אחרי פחות משנה הבנתי שאני לא רוצה לנהל או לקדם אתרים וגם לא לבנות אותם. מה שאני כן רוצה לעשות זה ללמד אנשים איך לשווק את העסק שלהם בפייסבוק. אהבתי את השיחה, את הדינמיות, אהבתי שכמו בבניית אתרים גם פייסבוק זו מערכת שמשתנה כל הזמן – צריך ללמוד ללא הפסקה. התחלתי לנהל דפים בפייסבוק, ללמד אנשים איך משווקים וכל מה שלימדתי גם יישמתי על העסק שלי. ומהר מאוד בניתי לעצמי קהילה. התחלתי להרצות הוזמנתי לכנסים כך עד שהוצאתי את הקורס הדיגיטלי הראשון שלי והעסק השתנה”.

מה ההישג הכי גדול שלך בעינייך?

“ההישג הכי גדול בעיניי הוא שפתחתי את מועדון הקליקלות שקיים כבר מעל 5 שנים. מוצרים כאלה שעולים פחות מ 200 שקל בחודש ונותנים שירות למאות אנשים לא מחזיקים מעמד בארץ. הקולגות שלי שניסו לפתוח משהו דומה סגרו אחרי מספר חודשים, ואני ממשיכה ודביקה בחזון שלי. דרך המועדון הצלחתי לעזור כבר לאלפי בעלי עסקים להתקדם וכרגע יש כ-250 בעלי עסקים צומחים”.

“להיות כל הזמן עם היד על הדופק”

מה האתגר הכי גדול עמו התמודדת במהלך הדרך העסקית?

“האתגר הגדול שלי בעסק הוא שכל התחום שלי הוא תחום מתעדכן ללא הפסקה. מכיוון ובחרתי לתחזק  מועדון אני חייבת לעדכן בו את התכנים ללא הפסקה. המזל שלי הוא שאני כל כך אוהבת להקליט הדרכות, כך שזה בא לי כל כך בטבעיות, אז זה לא לוקח לי הרבה זמן כמו שחשבתי ואני אפילו נהנית מזה. אבל בגדול לנהל מועדון שאנשים יכולים לצאת ולהיכנס מתי שהם רוצים ולדעת ליצור להם חוויה וערך שיגרמו להם להישאר כמה שיותר זמן, ולא פשוט לחייב אותם מראש להישאר זה אתגר שאני מתמודדת איתו באופן יומיומי בעסק.”

במה את עוסקת “תכלס”?

“ללמד אנשים לשווק בקלות”.

“אף אחד לא נהיה כוכב בן לילה”

איזו תובנה יש לך מהדרך?

“לא היה מושלם, ולא יהיה מושלם. וגם לא תהיה וודאות אף פעם. אז פשוט צריך להתחיל במה שזה לא יהיה, והעולם יגיד לך בסופו של דבר עם זה היה צעד נכון או לא נכון. לא לעשות סיפור עם הצעד היה לא נכון, זה כזה ביג דיל, וגם לאף אחד לא אכפת. אז גם אם אמרת שתעשי פרק בפודקאסט פעם בשבוע כל השנה, ובסוף זה לא יצא, זה לא נורא אף אחד לא אזכור לך את זה לתמיד. ומי שכן זה עניין שלו ולא עניין שלך. לאנשים תמיד יש מה להגיד, שוב, גם זה עניין שלהם ולא עניין שלך.”

“רוב הדברים הטובים לוקחים זמן, סבלנות, אל תתייאשי מהר מידי, ואל תתפתי לחשוב של מישהו אחר זה לקח שניה. אף אחד לא נהיה כוכב בן לילה, ואף אחד לא עושה שהספרות מהווינר הראשון שלו רק בגלל שהוא עלה לשידור שעה וחצי ולא עשה עוד שום דבר מסביב. אה ואל תשכחי את עצמך, את צריכה לנוח קצת לפעמים”.

מה את עושה היום כדי לקדם את העסק?

“אני עושה הרבה בשביל לקדם את העסק. בעצם הדבר שאני הכי אוהבת לעשות זה ליצור תוכן. אם הייתה לי אפשרות זה כל מה שהייתי עושה.יש לי פודקאסט בשם “הקליקלות שיווק דיגיטלי עם רוחמה סלע” ואני מעלה בפרק פעם בשבוע בימי חמישי. אתר אינטרנט שבו אני מעלה מאמר אחד בשבוע , בדרך כלל הפודקאסט. באינסטגרם שלי אני מעלה תכנים באופן קבוע כמעט כל יום.”

“אני פעילה גם בדף האישי שלי בפייסבוק ובדף העסקי בפייסבוק. וכן אני אוהבת תוכן – בנוסף אני מעלה תכנים ליוטיוב, יש לי אפילו טיקטוק. יש לי כמובן רשימת תפוצה , שאני משתדלת לשלוח אליה לפחות מייל אחד או שתיים בשבוע ואני עושה גם שיתופי פעולה”.

טיפ על קפה ליזמית המתחילה?

“ותרי על פרופיל אישי בפייסבוק והפכי אותו לפרופיל לקידום העסק שלך. אבל חשוב שתזכרי העסק זה העסק זה את. לכן גם תספרי סיפורים מהעסק, תשתפי מה למדת היום או למי עזרת וגם קצת עדכונים מהחיים לפי הגבולות שלך, בכל זאת פרופיל אישי 🙂. תרגישי חופשי להתלהב מהעסק בקול. בהתחלה היו בפרופיל רק חברים שלך אבל עם עבודה גם בקבוצות בפייסבוק זה יגדל ויהיו שם גם לקוחות פוטנציאלים.

“תדעי ששום דבר לא קורה אחרי 12 פוסטים. תמשיכי, תתמידי ואני אומרת לך שזה יקרה. נסי לסדר לעצמך פינה קבועה בשעות קבועות של עבודה. כשאת בעבודה – את בעבודה, בלי כלים, בלי כביסה, בלי בישולים. זה יחכה לערב. ואת תראי שאם הזמנה תעבדי פחות שעות כדי להרוויח הרבה יותר כסף”.

רוחמה היא לגמרי מקור להשראה ואני ממליצה לעקוב אחריה. 

פייסבוק עסקי | פייסבוק אישי

רוחמה סלע

יש לכם שאלות? התגובות זה המקום המושלם ...

אולי יעניין אותך גם


כלי AI

AI ושיווק – מדריך שימושי

בשנים האחרונות, תחום הבינה המלאכותית (AI) התפתח וגרם לשינויים מהותיים בדרך שבה אנו מבצעים שיווק. השאלה שעולה היא האם AI […]

לקריאה >>

כלי AI

3 כלי AI שכל עצמאית חייבת להכיר!

כמה מהמותגים הגדולים ביותר כמו גוגל, IBM ו-Airbnb משתמשים בכלי שיווק בינה מלאכותית כדי להשיג יתרון תחרותי. אישית אני מאמינה […]

לקריאה >>

יזמות נשית

היזמית שחיה בחופש כלכלי: סיפור השראה של יונית ורבר

היא יזמית סדרתית, חיה חיי שפע ועושה רק מה שהיא אוהבת. את המיליון הראשוןשלה, היא הרוויחה במכירה אחת. יונית ורבר, […]

לקריאה >>
@כל הזכויות שמורות למיכל ונדר אסנין | MIKMIKGROUP | תקנון האתר

Pin It on Pinterest