סיפור ההשראה של טל מזור

טל מזור משחקולוגיה

ממכירת בגדים במועדון ועד לניהול מספר יוזמות מצליחות במקביל טל מזור, בראיון אינטימי על מסע אישי, חוויות, משחקים ויזמות.

היא מנהלת מותג מצליח, סופרת, מנהלת שתי קהילות מובילות, ומובילה נשים להצלחה בעסק, כל זאת בחיבור עמוק לאני הפנימי ולדרך העשייה. היא תהפוך כל תוכן לחוויה. טל מזור משחקולוגית ארגונית ויועצת עסקית, בראיון ייחודי על יזמות נשית ודרך, “משחקת אותה”.

טל מזור כמו שהיא בעצמה הגדירה זאת, היא יזמית מהבטן. היא אחת שיוצרת, בונה ומרכיבה מחדש את העסקים שלה, בהתאם למה שמתאים לה. ממש כמו משחק. מה שמצחיק הוא שהיא ממש בנתה מזה בסוף עסק מצליח שעובד עם ארגונים “המשחקולוגית”. כמו הרבה נשים שהפכו לאימהות, גם הבינה שהיא רוצה להמשיך לצמוח, ועדין להישאר עם הילדים בבית ולחוות את האימהות, גם היא שינתה את פני העסק לא פעם ולא פעמיים. היום, היא ממשחקת כל תוכן, עובדת עם ארגונים גדולים, מנהלת שתי קהילות מובילות בשותפות (“יצירתיות עצמאיות “ו”עפות על החיים”.) יועצת עסקי לא.נשים ומובילה אותם להצלחה בארגון בינאומי ועוד.

מה זה “להיות יזמית” עבורך?

“יזמית זה להיות פרואקטיבית. מהשורש י.ז.מ, הרבה מתבלבלים בין עצמאי ויזם. אז תודה על ההזדמנות להראות את ההבדל😉 “עצמאי” זה אדם/ עסק בלתי תלוי. אני מניחה שכל מי שיכולה להתמודד עם חוסר הוודאות שמביאה העצמאות – יכולה להיות עצמאית. יזמות זה כבר עניין אחר… יזמות זה אופי. זה אישה שכל הזמן יוצרת, בונה, מרכיבה, מאחדת, מפרקת. רואה משהו שחסר ויוצרת אותו.”

איזו תכונה צריכה לטפח כל יזמית?

“וואו… יש הרבה תכונות. אציג כמה אך לא לפי סדר החשיבות שלהם. יצירתיות – לראות דברים אחרת.

גמישות מחשבתית – ליצור אחר/חדש כשהדברים לא עובדים כפי שרצתה. גישה מיטיבה – לעשות ולהסכים שכל מה שקורה-קורה!”

מה נותן לך השראה?

אנשים. ספרים, פוסטים בפייסבוק, כל דבר שמעורר בי התבוננות ומעורר שאלות, מייצר דברים חדשים.

באופן כללי אני אדם של אנשים. אז כמעט כל מפגש מייצר בי השראה. לפעמים אפילו לא מודעת שמתעוררת פתאום ומחוברת לאיזו פגישה מהעבר.

“מעולם לא עשיתי את זה קודם – אז אין לי ספק שאצליח”

– בילבי

כך הכל התחיל

כבר שהייתה בת 10, טל הקימה דוכנים במושב בו התגוררה ומכרה מכל הבא ליד, בחצר על ארגז הפוך. “קיבלתי בתמורה כסף ישן, לא באמת היה מה לעשות בו, אבל אהבתי את זה כל כך!” היא מספרת.

“כשבגרתי וגרתי בתל אביב, חברותיי מהמושב התלהבו מהבגדים התל אביבים שלי. אז פשוט יזמתי מכירה חודשית של בגדים מהמעצבות שהכרתי. ולמה למכור רק בגדים אם יש א.נשים שגרים בבית קטן בערבה וישמחו לקנות הכול?! התחלתי להביא דברים לתינוקות (מנשאים, חולצות הנקה, ערסלים וכו’) בהמשך הייתי מביאה גם גבינות עיזים. מטורף, אבל לכול היה ביקוש!

כשהפכתי לאימא, הבנתי שלמרות שני התארים שעמלתי עליהם כל כך, אני רוצה להישאר בבית עם ילדתי. ואיכשהו התגלגלתי לשיווק מוצרי אלוורה של חברת פוראוור (עסק שעד היום מעל 15 שנה מפרנס אותנו הכנסה שאינה תלויה בשעות עבודה ברמות מפתיעות!) בזכות המפגש עם העסק הזה, למדתי בפועל מה זה אומר עסק – שיווק, מכירות, ניהול עסק, גישה וכדומה.

קיבלתי את כל התמיכה והלוגיסטיקה אבל הבנתי שניהול עסק זה לא דוכן במושב. אי אפשר פשוט “לחכות לקונים” שיגיעו – חייבים להיות אקטיביים. אז למדתי יזמות עסקית שזרעה את הזרעים לכל היוזמות שנולדו אח”כ.”

האתגר הכי גדול,

הוא להתמודד עם המחשבות והמעצורים הפנימיים

מה ההישג הכי גדול שלך בעינייך?

זו אולי קלישאה, אבל ההישג הכי גדול שלי הוא מערכות היחסים הקרובות שלי : הזוגיות, המשפחה שלי וכמובן מעגל החברות שלי! אבל אם נתייחס לעסק, אני חושבת שהגישה שאני מפתחת ומתפתחת בה, של התחברות פנימה ואז התוצאות מגיעות מבחוץ.

מה האתגר הכי גדול עמו התמודדת במהלך הדרך העסקית?

האתגר הכי גדול, הוא להתמודד עם המחשבות והמעצורים הפנימיים. תמיד זמזם לי בראש “מה יחשבו עליי”. בעבר זה ממש היווה עבורי מעצור. אבל היום אני במקום הרבה יותר טוב נינוח וסלחן.

במה את עוסקת “תכלס”?

אני מלמדת א.נשים וארגונים את מיומנויות העולם החדש ומסייעת להם להגדיל רווחים תוך הנאה מהדרך. אני עושה את זה כ”משחקולוגית ארגונית” ובעקבות הקורונה חזרתי לעשות ליווי עסקי גם ל “נבחרת המגשימות” של מזורפוראוור- שם אני מאמנת ומלווה נשים ללא תשלום בדרך שלהן להגשמה כלכלית. כמו זו שאני התחלתי ממנה. “בעפות על החיים” – מאפשרת לנשים להתחבר בכיף את העוצמות שלהן ומשם להגשים.

איזו תובנה יש לך מהדרך?

שמה שלימדו אותנו וגם אני לימדתי בעבר. על עסקים=כסף היא לא בהכרח נכונה. הדרך חשובה לא פחות מהתוצאות ולפעמים אף יותר. כשאני נאמנה למי שאני וממשיכה לצעוד, דרכים חדשות נחשפות ומתגלות. התוצאות מגיעות בהתאם.

מה את עושה היום כדי לקדם את העסק?

מספרת עליו. מספרת עליי, מספרת את הסיפור שלי. אני כותבת הרבה ברשתות החברתיות, עולה ללייבים בקהילות שבניתי עם שותפותיי (עצמאיות יצירתיות עם מרי קרסין וקהילת עפות על החיים טם טופז שרון) משתפת במחשבות והרהורים במה שעובד ובמה שלא. נשים שמקבלות מזה ערך מצטרפות אליי לדרך שנכונה להן.

בארגונים זה קצת אחרת, שם אני נותנת המון ערך בחינם רעיונות שלמים של עשו זאת בעצמכם, ואז – כשהם צריכים עזרה מקצועית, אני שם כדיי לתת להם.

בתור ילדה, בי”ס הפריע לי לשחק, אז הפכתי את המשחק לבי”ס

למה למשחק יש כל כך הרבה כוח?

משפט שאני דוגלת בו הוא “לאסוף חוויות ולחבר אהבות.” המשמעות שלו הוא שגם שאנחנו עושים דברים שהם פחות כיפיים לנו, אבל הם מחוברים לאהבה שלנו, לתשוקה או בתוך חוויה, תהיה לנו מוטיבציה פנימית לעשות הכל. הלמידה והעשייה דרך פאן היא הרבה יותר משמעותית.

טיפ על קפה

תעשי הרבה פגישות קפה. אל תחששי לבקש- מקסימום יגידו לך לא

לכי עם הלב שלך- הוא תמיד יודע!! והטיפ הכי חשוב- תסכימי לטעות בדרך..

מי שמפחדת לטעות-לא עושה – מי שלא עושה היא לא יזמית 😉

טל מעניק ה לך במתנה מדריך מדהים שיפריח ממך 7 אמונות מגבילות לצמיחת העסק. מדריך מעולה, שלא מוכר שום דבר, רק מעניק. להורדת המתנה

יש לכם שאלות? התגובות זה המקום המושלם ...

אולי יעניין אותך גם


כלי AI

AI ושיווק – מדריך שימושי

בשנים האחרונות, תחום הבינה המלאכותית (AI) התפתח וגרם לשינויים מהותיים בדרך שבה אנו מבצעים שיווק. השאלה שעולה היא האם AI […]

לקריאה >>

כלי AI

3 כלי AI שכל עצמאית חייבת להכיר!

כמה מהמותגים הגדולים ביותר כמו גוגל, IBM ו-Airbnb משתמשים בכלי שיווק בינה מלאכותית כדי להשיג יתרון תחרותי. אישית אני מאמינה […]

לקריאה >>

יזמות נשית

לשחרר את האומנות שבך: סיפור השראה של מרינה מנוקיאן

היא מאיירת, אמנית ויזואלית ויוזמת פרויקט Role Model Women, שאוהבת לתת השראה לאחרות דרך האומנות שלה, ויזמת שהצליחה להביא לידי […]

לקריאה >>
@כל הזכויות שמורות למיכל ונדר אסנין | MIKMIKGROUP | תקנון האתר

Pin It on Pinterest