סיפור ההשראה של האופטימית – אורה אריאל

אורה אריאל

היא התחילה מלשתף “איפה אפשר לחסוך”, והפכה לבלוגרית מצליחה, שהגיעה לעצמאות כלכלית בגיל 31. אורה אריאל האופטימית, על כסף, השקעות והחלטה אמיצה.

לאורה אריאל היה בסך הכל בלוג בו שיתפה איך הצליחה להגיע למצב שבגיל 31 יכלה לצאת לפנסיה, ומשם עם המון אנשים שלקחו את העצות החינמיות שלה ושיפרו פלאים את מצבם הכלכלי, היא בחרה להפוך את הנושא מהבלוג לעיסוק המרכזי שלה. עם המון ידע, ניסיון והצלחות, אורה עוזרת לאנשים להציל את עתידם הכלכלי, ולמצוא את הדרך לפרוש לפנסיה מוקדמת בלי לדאוג לפרנסה. כיום היא מרצה ומעבירה קורסים, ובעיקר נותנת לנשים השראה שהשקעות, זה לא רק לגברים. את ההשראה שלה היא מקבלת מספרים, ספרי שמע ופודקאסטים ויש לה בעצמה פודקאסט בשם “משקיע תקרא לאחותך”. וזה לא הכל. רוצות לדעת עוד? הנה ראיון שווה ב-1,000 מילים.

מה זה “להיות יזמית” עבורך?

בעיני  להיות יזמית זה התגברות על פחדים ויציאה מתמדת מאזור הנוחות, כי תמיד יש משהו חדש ללמוד בתחום העיסוק שלי או בניהול העסק או בשיווק שלו. זה גם הכיף בלהיות הבוסית של עצמי, ולא כי אני לא עובדת, נהפוכו. מכיוון שאני כל כך רוצה להעביר את המסרים שלי לעולם, אני מעמיסה על עצמי יותר ממה שהבוסים שלי אי פעם עשו.

להיות יזמית דומה בעיני ללהיות משקיעה. זה לקחת את האחריות בידיים שלי, ולהחליט שאני קובעת את העתיד שלי, ולבחור את הפעולות שאני צריכה לעשות בכל רגע נתון. זה לזרוע עכשיו בשביל להנות מהפירות בעוד שנים. זה לעשות עכשיו פעולות שישתלמו רק בעתיד.

איזו תכונה צריכה לטפח כל יזמית?

התכונה הכי חשובה היא הרצון ללמוד ולהשתפר כל הזמן בלי להיכנע בדרך. גם אנחנו וגם העסק שלנו לא מוגבלים בפוטנציאל הצמיחה שלנו, אבל בכדי לצמוח ולממש את הפוטנציאל שלנו, צריך כל הזמן  ללמוד ולהתפתח, ולא בהכרח רק בתחום העיסוק שלנו, אלא גם בפיתוח מנטליות חזקה יותר, ביכולת לנהל אנשים אחרים, ביכולת לעמוד על במה, למכור, לשווק ועוד. הידע והיכולת המקצועיות שלנו, הן רק חלק מההצלחה, והרצון ללמוד ולהשתפר כל הזמן באים לידי ביטוי גם בהצלחת העסק.

“להיות יזמית זה התגברות על פחדים ויציאה מתמדת מאזור הנוחות”

אורה אריאל, מה נותן לך השראה?

אני קוראת הרבה ספרים, ומאזינה לספרי שמע ופודקאסטים. זה כל הזמן מלמד אותי עוד ונותן לי השראה, מוטיבציה וכוח. אתן דוגמה: בספר למשל, אפילו ספר קצר, יכולות להיות תובנות שישנו את החיים, או סיפור של אנשים שהצליחו והדרך שלהם להצלחה , ואלה יעוררו בי הרבה השראה.

כך הכל התחיל

אורה אריאל

האמת שבהתחלה,  לא חשבתי להפוך את זה בכלל לעסק. בשנים הראשונות כשהתחלתי את הבלוג שלי, בחרתי להישאר אנונימית ולא הרווחתי ממנו דבר. התחלתי לכתוב את הדברים שלמדתי במסע הפיננסי שלי, כי כל הזמן היה בי כעס על כך שלא ידעתי את הדברים האלה לפני כן, ולכן רציתי להנגיש אותם לאחרים. אין שום סיבה שנלמד איך לנהל את הכסף שלנו רק בגילאים מאוחרים. חינוך פיננסי חייבים ללמוד וללמד כבר מגיל צעיר.

במשך שנים, מדי שבוע הייתי מפרסמת פוסט חדש באתר שלי, והאתר התחיל לצבור עוקבים ואנשים שהתחברו לתכנים. בעקבות התכנים, הם התחילו להשקיע ולהתנהל נכון יותר כלכלית.

לאט לאט התחילו לבקש ממני להעביר הרצאות והדרכות, ובהמשך רצו קורסים שלמים והסכמתי ומשם זה התגלגל.

מה ההישג הכי גדול שלך בעינייך?

ההישג הכי גדול שלי, ללא ספק, הוא שהבאתי את עצמי למצב שבגיל 31 אני יכולה לצאת לפנסיה ולא חייבת לעבוד. את העסק שלי אני מנהלת מתוך שליחות ורצון להעביר את הידע הלאה, ההכנסות הן רק בונוס.

בעסק הדבר שאני הכי גאה בו הוא הפודקאסט שלי בשם “משקיע תקרא לאחותך”. רציתי לעשות משהו שיהיה ייעודי לנשים אך לא ידיר גברים, ואני חושבת שהפודקאסט עושה זאת בצורה מצויינת. 

אני מראיינת נשות מקצוע מעולם ההשקעות, ונותנת המון דוגמאות ומודלים לחיקוי לנשים אחרות להתחיל להשקיע. התגובות שאני מקבלת עליו מנשים שמזדהות עם המרואיינות, מקבלות השראה ולראשונה מתחילות להשקיע, פשוט הופכות את זה להישג עצום בעיני.

“אם יש לך משהו שאת יודעת שחשוב להביא לעולם, פשוט תתמידי בזה. ייקח זמן עד שיגיעו אנשים, אבל זה יגדל לאט לאט רק צריך להתמיד, להשתפר ולא להתייאש בדרך”

מה ההישג הכי גדול שלך בעינייך?

ההתמודדות עם ביקורת וטוקבקים הייתה לי יותר קשה ממה שציפיתי.

כתבת  אחת במאקו רצתה לעשות עליי כתבה והסכמתי, רציתי לתת השראה ולהראות לאנשים שזה כדאי ואפשרי להשקיע ולהרוויח. אבל עשיתי את הטעות של לקרוא טוקבקים, והיה בהם כל כך הרבה רוע ורעל, שלקח לי כמה ימים לצאת מזה. עשיתי הרבה עבודה על עצמי, לקחת את זה בפרופורציה ולהזכיר לעצמי שאנשים משליכים את העולם שלהם על אחרים, ושזה לא באמת קשור אליי.

במה את עוסקת “תכלס”?

בתכלס, אני מעבירה הרצאות וקורסים וגם מפגשים אישיים בתחום הפיננסי. יש לי קורסים שאני מלמדת על עולם ההשקעות, ואיך לפתח אסטרטגיית השקעות מותאמת אישית, קורס השקעות בשוק ההון וגם קורס ליצירת הכנסה פסיבית.

מעבר לכך, אני גם מעבירה הרצאות בחברות וארגונים, כדי לעזור להנגיש לכמה שיותר קהלים, מידע פיננסי שלא לימדו אותנו בבית הספר. בימים אלו אני גם עובדת על כתיבת ספר, שילמד את עולם ההשקעות דרך סיפור ועלילה שיהיו מעניינים לקרוא ודרכם להבין בקלות את העולם הפיננסי.

התמדה התמדה התמדה. זה אולי הדבר הכי חשוב בבניית עסק, להתמיד. אם יש לך משהו שאת יודעת שחשוב להביא לעולם, פשוט תתמידי בזה. ייקח זמן עד שיגיעו אנשים, אבל זה יגדל לאט לאט רק צריך להתמיד, להשתפר ולא להתייאש בדרך.

מה את עושה היום כדי לקדם את העסק?

אני מעבירה הרבה הרצאות והדרכות חינם לקהל שלי, ועושה שיתופי פעולה בכדי להגיע גם לקהלים אחרים, וזה בשביל להנגיש את הידע שלי לכמה שיותר אנשים. אני גם מנהלת את קבוצת “משקיעים בדרך לעצמאות כלכלית”, קבוצה שמקדמת שיח להשקעות, ויש לי גם קבוצות ווסטאפ רבות שאני מנהלת ומובילה. הקידום שלי הוא אורגני ומפה לאוזן, ולכן אני דואגת לייצר תכנים שיהיו מעניינים ויניעו אנשים לפעולה.

יש משהו נוסף שתרצי לשתף? שאת חושבת שיעניין עצמאיות אחרות לדעת?

כן. כשפיטרו אותי ואת בן הזוג שלי,  יומיים אחרי שגיליתי שאני בהריון, זה היה הדבר הכי טוב שקרה לנו. זה היה בתזמון מעולה, אחרי שנים שעסקתי בהשקעות והגדלת הכנסות, וכבר היינו די עצמאים כלכלית.

זה הבהיר לי שוב ושוב כמה זה קריטי לנהל את הכסף שלנו ולדאוג למקורות הכנסה נוספים. הקורונה הוכיחה זאת רבות שהכריחה אותנו לחשב מסלול מחדש בעסקים רבים אחרים. תמיד צריך לדאוג שיהיה מגוון של מקורות הכנסה, ולא להיות תלויות רק במוצר אחד או מקור הכנסה יחיד.

טיפ על קפה ליזמית המתחילה?

אורה אריאל

תהיי עם תשוקה אמיתית למה שאת עושה, ומחוברת לסיבה שחשוב לך לעשות את זה. להרים עסק מאפס זה תהליך מאתגר שדורש המון משאבים, והדרך הכי קלה להתמודד עם זה, היא באמת לאהוב ולהאמין במה שאת עושה. זה ייתן לך את הכוחות להתמודד ולהתגבר על הכל.

טיפ נוסף: כשאת בונה את העסק שלך, דאגי גם שיהיו אלמנטים שמכניסים כסף גם ללא הזמן שלך ישירות. בין אם זה ספר, קורס דיגיטלי או מוצר אחר שיכול להימכר גם בלעדייך. זה יגדיל את ההכנסות שלך, ויעזור לך להרוויח גם בלי למכור את הזמן שלך.

תרצי לפנק את הקוראות הנאמנות של מגזין “להיות עצמאית” במתנה?

בטח. גם מתנה וגם קישור ישיר לפודקאסט שיהיה נוח להתחבר ולהתחיל להאזין כבר עכשיו.

מתנות חינם מאתר האופטימית – קורסים מדריכים כתובים והרצאות ללא עלות שיעזרו לך להבין את הכסף שלך יותר טוב

פודקאסט משקיע תקרא לאחותך

לסיפורי השראה נוספים >

יש לכם שאלות? התגובות זה המקום המושלם ...

אולי יעניין אותך גם


כלי AI

AI ושיווק – מדריך שימושי

בשנים האחרונות, תחום הבינה המלאכותית (AI) התפתח וגרם לשינויים מהותיים בדרך שבה אנו מבצעים שיווק. השאלה שעולה היא האם AI […]

לקריאה >>

כלי AI

3 כלי AI שכל עצמאית חייבת להכיר!

כמה מהמותגים הגדולים ביותר כמו גוגל, IBM ו-Airbnb משתמשים בכלי שיווק בינה מלאכותית כדי להשיג יתרון תחרותי. אישית אני מאמינה […]

לקריאה >>

יזמות נשית

היזמית שחיה בחופש כלכלי: סיפור השראה של יונית ורבר

היא יזמית סדרתית, חיה חיי שפע ועושה רק מה שהיא אוהבת. את המיליון הראשוןשלה, היא הרוויחה במכירה אחת. יונית ורבר, […]

לקריאה >>
@כל הזכויות שמורות למיכל ונדר אסנין | MIKMIKGROUP | תקנון האתר

Pin It on Pinterest