fbpx

סופיה עם ילדים – קניות ואטרקציות

סופיה עם ילדים – קניות ואטרקציות

סופיה היא אחד מיעדי טיסות זולות לאירופה שנחשב יעד די חם לישראלים.
אנחנו אוהבים את הבולגרים, הם אוהבים אותנו והיא זולה. סופיה יכולה להיות יעד נוח לצאת לחופשה, במיוחד למשפחות. סופיה עם ילדים? כן! 
בסופיה ביקרנו לפני כשנה. כיאה לשיטה שלי לבחור יעד לחופשה, הפעם חיפשתי טיסות זולות באופן כללי, מצאנו טיסה ממש זולה לסופיה וכך בחרנו את היעד. (למדריך שלי לתכנון חופשה משפחתית)

בואו נתחיל בטיפ – כאשר מתכננים טיול בסופיה עם ילדים יש לזכור את החגים הלאומיים הגדולים של בולגריה (חג המולד, שחל בסוף השנה האזרחית וחג הפסחא האורתודוקסי, שחל ב 6 בספטמבר).
במהלך חגים אלו סופיה כמעט נטושה, כולם בחופש ויוצאים לטייל! רוב החנויות הקטנות והגלריות סגורות לרגל החופשה, גם ברשתות הגדולות לא הכל פתוח. בקיצור, אל תסעו לסופיה בתאריכים האלו…
נצלול להמלצות?

להיות עצמאית כתבה שייק טחינה

בחירת המלון – לינה וביקורת

את המלון שלנו בחרתי בקפידה. מטרת הטיול שלנו היתה לנוח בעיקר, לעשות קצת קניות ולבדר את הקטן שלנו שהיה אז בן שנתים וחצי. חיפשתי מלון זול (בהתאם לתקציב החופשה המצומצם), עם ארוחת בוקר סבירה, נקי, נעים ועם אטרקציה כלשהיא לילדים!

אבר לנד – ג'ימבורי עם מתנפחים, פינת ציור, ומשחקים לילדים במלון

מצאתי את All Seasons Residence Hotel מלון זה שוכן ב- Boyana, ליד הכנסייה המפורסמת, מעט רחוק "מהמכרז" אך נגיש מאוד מבחינת תחבורה. ממש בצמוד אליו יש תחנת אוטובוס בו עוברים קווים לאטרקציות שונות בינהם לקניון. בנוסף, המוניות בסופיה ממש זולות. אנחנו התניידו עם שניהם, תלוי בשעה. הקטן התלהב מהאוטובוסים ואנחנו נהננו משני העולמות: מהעיר, מהנסיעה המקומית ובעיקר מהשקט והנוף של הכפר בו המלון שכן. חשוב לשים לב להזמין מוניות דרך אפליקציה מסודרת, שלא יעבדו עליכם במחירים. אנחנו השתמשנו ב – אפליקצית Taxime בסופיה.


המלון מאוד נעים, ארוחת הבוקר סבירה. לא הגישו ירקות וגבינות אבל היו ביצים, לחמים ופרות וזה הספיק. המיטה נוחה, היה בו בית קפה חמוד עם גלידה ממש ממש ממש טעימה 🙂 היה נעים לשבת שם ל"ברייק". ממול היה קיוסק. בנוסף המלון היה צמוד לשלוש מסעדות מוכרות. אנחנו ניסינו שתיים מהן.
הנה הביקורת שכתבתי על המלון בגוגל מפות

טיול רגלי בשכונה של המלון

סופיה עם ילדים – אטרקציות מרכזיות

אז מי שמכיר אותי יודע, שאנחנו מטיילים עם ילד אחד קטן ותמיד חשוב לי שתהיה לו תעסוקה. לא פחות חשוב לי, שגם אנחנו נהנה…

1. מוזיאון הילדים MUZIKO – לא לפספס

את המוזיאון מאוד אהבנו, ראינו שם ילדים מכל מיני גילאים – כולם נהנו. מדובר במקום שמאתגר את המוחות הצעירים ומושקע מאוד. במוזיאון תמצאו מערה קדמונית משוחזרת, אפילו עטלפים. מתקני מדע, משחקים, אקווריום, קיר טיפוס ועוד. לילדים הגדולים, יש סדנאות מגניבות והם יוכלו לנקות בזהירות שברים ארכיאולוגים ולמצוא מציאות. בקיצור – מומלץ!

סופיה עם ילדים
מערה ובריכה בתוך מוזיאון הילדים
סופיה עם ילדים
סופיה עם ילדים
פינת חושים – אזור הקטנטנים
סופיה עם ילדים
מגלשות ועוד, אזור הקטנטנים
מסעדה נקייה, בעיקר קינוחים

2. ביקור בהר ויטושה – ברכבל

אל מול המוזיאון נישא נופו המרהיב של הר ויטושה המפורסם בסופיה, אי אפשר לפספס אותו.
אם אתם מצויידים בבגדים חמים או שמזג האויר נעים, נסיעה ברכבל לראות את הנוף היא ההמלצה הבאה!
הרכבל איתו עולים אל ההר הוא  Lift Simeonovo , הוא פועל רק בסופי שבוע אז חשוב שתקראו ותשימו לב, אם זו אטרקציה שמעניינת אתכם. בחורף ניתן לעשות סקי עם ילדים גדולים וזו חוויה מופלאה (לילדים יש גלשנים מיוחדים והם נהנים בשלג עד מאוד).

נופו של הר ויטושה

בסופיה יש גם לא מעט סיורים חינמיים. הסיורים באנגלית והמדריכים בד"כ נחמדים ומתאמצים להראות ולרצות את המטיילים כדי לקבל טיפ. מניסיוני זו דרך נפלאה לראות מקומות שלא הייתם רואים ללא המדריך המקומי. להנות עם הילדים בראש שקט בלי הצורך לחפש כל הזמן מה לעשות. הטיול הזה לא הצטרפנו לטיול, כי לקחנו סופ"ש קצר ולא רצינו להלחיץ את עצמו מבחינת זמנים אבל שמענו דבירם טובים על הסיור FREE SOFIA TOUR. אז שווה לבדוק ואולי לנסות.

3. שדרות ויטושה

שדרות ויטושה הנהדרות, הן דרך מצויינת להנות הן מהנוף והאויר הצח והן משופינג. בשדרות תוכלו למצוא שלל של גלידות טעימות, מסעדות ובתי קפה חמודים וחנויות בוטיק. בגדים וצעצועים לילדים, לאנג'רי, בגדים ועוד. מדרחוב מזמין וזול. תענוג. הילדים יכולים להצרוצץ ללא חשש, לאכול גדלידה או ופל בלגי טעים ואתן יכולות לשתוף את העיניים.

שדרות ויטושה, סופיה עם ילדים

4. פארק קוקולנדיה (Kokolandiya)

למי שמטיילת עם בוגרים, קוקולנדיה (Kokolandiya) מומלץ מאוד עם ילדים להנאה משפחתית. פארק ירקרק עם שעשועים, אתגרי חבלים – לכל המשפחה. מומלץ מאוד מגיל 4, אפשר גם להנות מהטבע והשקט.

כתובת:
Boris Garden, Nezabravka St. /house of Baba Iaga/ at the back of Park Hotel Moskva
שעות פתיחה: בכל יום בין השעות 9:00-21:00 

טיפ נחמד נוסף לטיול עם הילדים הבוגרים, אם יש לכם זמן ואתם מחפשים מה לעשות – חדרי בריחה!
נתקלתי בכל כך הרבה חדרי בריחה מושקעים לתיירים באנגלית, שנראה לי שאם הייתי עם מתבגרים – לא הייתי מפספספת.

סופיה עם ילדים: איפה אוכלים?

כל הורה מכיר את זה, ילדים יודעים מה הם רוצים ובד"כ לא אוכלים כל דבר. אז מה יהיה בחו"ל?
לי מאוד חשוב שיהיה אוכל צמחוני, טעים ונגיש גם לילדים, בכלל אני מאוד אוהבת לבלות במסעדות שמזימנות לילדים. מקום לצייר או לשחק בהחלט יכול להיות חלק מהחוויה. הנה כמה מקומות שביקרנו בהם.

מסעדה טורקית – Turquoise Restaurant

כתובת: Buxton Brothers Boulevard 90, 1618 Pavlovo, Sofia, Bulgaria

אם בא לכם לאכול במקום שמזכיר את הארץ במעט, המסעדה הזו יכולה להיות הפתרון.
הבשר טעים, יוגשו לכם לאפות וסלטים בשפע לשולחן. יש במקום גם פינה לילדים לשחק.
קחו בחשבון שתשלמו ביוקר ביחסית לסופיה ולמסעדות אחרות באזור.

סופיה עם ילדים
פינת משחק לילדים, המסעדה הטורקית בסופיה

צהרים קלילים – MR.PIZZA

 

כתובת: Bulevard "Bulgaria" 49B, 1404 Motopista, Sofia, Bulgaria

אם אתם רוצים ללכת על בטוח, לכו למיסטר פיצה. המסעדה ענקית, תרתי משמע. עם תפריט מפנק גדול ועשיר. כולם ימצאו את עצמם, אוכלי כל, צמחוניים וטבעוניים. הלכנו על סלט טונה סטייל ניסואז, פיצה שהיתה לא רעה בכלל, וטוסט טורטיה שהוגש עם יוגורט וחוסל. טעים ולא יקר.
המסעדה ממוקמת במרחק הליכה מחנות הקולבו JUMBO המפורסמת מיוון (כן היא גם בסופיה!)
ליד המסעדה הזו יש עוד מסעדה. מסעדת ים AZURRO שנראת טוב בתמונות יחד עם ג'ימבורי מפנק, אך המסעדה קטנה, ללא מקום ישיבה בחוץ, הג'ימבורי היה סגור ועל אף שהצוות היה נחמד – אין תפריטים באנגלית והם גם לא דברו אנגליץ – אז חבל על הזמן שלכם 🙂

סופיה עם ילדים
סופיה עם ילדים

פיצה האט – בקניונים

כן, קלישאה. פיצה האט בסופיה היא מסעדה לכל דבר, שמגישה בין היתר פיצה מעולה בגרושים!!!
מדובר במסעדה הכוללת הגשה לשולחן, זול, נגיש, נקי – טעים. בקיצור מומלץ ביור בטח שאם ילדים.

MADE IN BLUE מסעדה טובה עם אוירה

כתובת: ul. "Yuri Venelin" 6, 1000 Sofia, Bulgaria

מסעדת MADE IN BLUE
סלמון מטוגן
סלט עוף אבוקדו
אוירה נעימה בחוץ

שני מקומות מומלצים לשופינג הם: "Sofia Paradise" וה-"Sofia Ring". שני קניונים ענקיים המכילים את רוב הרשתות, מהארץ ומחו"ל. בקניון תוכלו למצוא גם ג'ימבורי ממש כמו בארץ (וזה לא מובן מאליו באירופה…) המחירים, כמובן – שווים מאוד. על השופינג ארחיב בהמשך…

להיות עצמאית כתבה שייק טחינה

Facebook Comments