fbpx

שווקי כריסמס מומלצים באירופה

שווקי כריסמס מומלצים באירופה

אז היום שוב ביקרתי בתוכנית טרמינל, הפעם דיברתי קצת על שווקי כריסמס שווים באירופה.
קצת התרגשתי, אז בתכלס כל הטיפים השווים – הם ממש כאן בפוסט הבא.

שווקי כריסמס בבודפשט

בודפשט מדהימה בכריסמס, ההונגרים משקיעים המון כספים בתאורה וקישוטים באוירת החג. השווקים מתחילים כבר ב-8 לנובמבר ונמשכים עד סוף דצמבר.
בבוקרשט יש שני שווקים מרכזיים ששווה לבקר בהם: הראשון נמצא בכיכר וורושמרטי שם מרוכזים מעל 100 דוכנים עם אוכל מקומי, מתנות, מזכרות, קישוטי עץ חג מולד, תלבושות מסורתיות ועוד. בין הדוכנים תוכלו למצוא גולש חם, כרוב ממולא, קיורטוש, שטודל תפוחים, יין חם מתובל ומשקאות מקומיים.
כל יום משעה חמש תוכלו להנות מהופעות חיות ומופעי פולקלור, תאטרון לילדים, סנטה מחופש ועוד . ההונגרים לא שכחו את הילדים והם דאגו להפעלות במיוחד עבורם. לילדים מגיל שלוש יש סדנאות עבודת יד בבקתת עץ מחוממת במיוחד לילדים. הסדנאות פועלות בבקרים במהלך דצמבר כל יום משעה עשר ועד הצהרים ולפעמים גם אחרי הצהרים. בנובמבר הסדנאות פועלות באותה מתכונת בסופי השבוע בלבד, כל התוכניות הן בחינם.

בין סדנאות עבודת היד תמצאו: קישוטי חלון ודלת כניסה, קישוטים לעץ חג המולד, כרטיסי ברכה
צעצועים מנייר, עץ, חוט, בוש, ייצור נרות ריחניים, סלים, אפייה, נרות שעוות דבורים, זרי פירות ועוד.
סתם כדאי שתדעו שהדיילי מייל הכריז על השוק כשוק כריסמס הזול ביותר באירופה, למי שמתחשק שופינג.

שעות פתיחה של השוק בוורושמרטי 2019
דוכני עבודות יד ואומנות
Sunday-Thursday: 10:00 to 20:00
Friday-Saturday: 10:00 to 21:00
December 24th: 10:00 to 14:00
25th and 26th December: 12:00 to 18:00
עמדות אוכל וקולינריה
Sunday-Thursday: 10:00 to 21:00
Friday-Saturday: 10:00 to 22:00
December 24th: 10:00 to 16:00
25th and 26th December: 10:00 to 18:00
31th of December: 10:00 to 04:00

השוק השני שממש מומלץ לבקר בו הוא שוק הבסטליה, במרחק 10 דקות הליכה מוורושמרטי. בבסטליה תופתעו לגלות מופע אורות 3d שמוקרנים בחינם עבור העוברים ושווים, ניתן לצפות עם משקפיים מיוחדים שמחולקים במקום. הם מקרינים סרטוני אנימציה מגניבים ביותר.

ברלין: מה חדש הכריסמס הזה?

בברלין לבדה תמצאו יותר מ – 80 שווקי כריסמס. מה שייחודי בברלין הוא שתוכלו למצוא בין השווקים גם שווקים אלטרנטיבים ייחודיים עם דוכנים שמותאמים לטרנדים הבריאותיים של המאה 21 כמו מוצרים אורגניים וטבעוניים אוכל טבעוני וכדומה.


יש שלושה שווקי כריסמס בברלין ששווה להזכיר מלבד הכיכר המרכזית.
1. שוק בארמון שרלוטנבורג
אוירה מאוד מלכותית הארמון גם ככה יפיפה ובחג הוא מואר בצבעים דוכני אוכל שתיה והרבה אוירת חג .

2. שוק המתוקים בקרויצבורג
כל הקונדיטורים אופים מתוקים במהדורת חג אז מי שאוהב מתוק לא לפספס.

3. שוק ג'רנדמן
ששוכן בכיכר היפה בברלין עם אוירת חג, פסלים חיים, דוכנים וגם במת הופעות חיות. לעיתים ישנם הופעות חוץ שוות במיוחד, אז שווה לבדוק ולעקוב. עלות כניסה 1יורו.

כריסמס בפראג הרומנטית

העיר הכי רומנטית שאני מכירה, לובשת צורה של כריסמס לחודש שלם. החגיגות מתחילות כבר החודש
ב – 20 לנובמבר עם פסטיבל בכיכר השלום (הכיכר המערבית הראשית) שווקים מסורתיים עם קישוטי עץ חג המולד, עוגיות מעוטרות וכל הקיטצ' הכיפי שמסביב. יש המון שווקים בפראג. עם עבודות יד מתנות , יין חם ואוכל מסורתי. יש תערוכות אומנות שקשורות להולדת ישו, תערוכת בובות עץ ועוד. אפשר וכדאי להתעדכן בכל אירועי הכריסמס באתר הכריסמס של פראג. הירידים המרכזיים מתקיימים "בכיכר ונקסלס" ובכיכר העיר העתיקה". תצוגת אורות אומנותיים, מלאכים ופסלים מוארים, אוכל והופעות פולקלור. רכבת ילדים מאוירת, קרוסלה, בובות מתנפחות של סנטה וגמדים בשווקים הקטנים, כלי זכוכית תכשיטים עבודות יד כמובן. כל יום בשעה 17:00 נדלקים אורות על עצי חג המולד. מה עוד לעשות בפראג?

שווקי כריסמס

שווקי כריסמס ברומא

אם אתם מחפשים יעד קצת יותר חמים (באופן יחסי כמובן), רומא היא העיר בשבילכם. את שוק החג המרכזי תמצאו מידי שנה בפִיָאצָה נבוֹנָה – Piazza Navona, שנחשב בזכות גודלו ומיקומו לאחד משווקי חג המולד הגדולים והיפים באיטליה. תוכלו להנות מצוגת מיניטורות באוירת החג, קישוטים ופשטות מכל הגדלים, הצבעים והטעמים. בשעות היום תוכלו להנות מתאטרון בובות חמוד בכיכר. ביתני שוק נוספים תמצאו באזור שלוש המזרקות המפורסמות: "מזרקת ארבעת הנהרות" (Fountain of the Four Rivers), "מזרקת נפטון" (Fountain of Neptune) ו"מזרקת המוּרים" (Fontana del Moro). ברומא, ניתן להנות מעבר לאוכל ולאוירה גם משוק וינטג' מדליק. מוצרים לבית, תכשיטים ובגדים נהדרים לאוהבי הג'אנר. אם תברחו מהגשם אל תוך הכנסיות באזור, תוכלו גם להנות מתצוגות מיוחדות לחג. הצעה למסלול טיול לרומא

שווקי כריסמס
שווקי כריסמס

שווקי כריסמס בוינה

וינה


וינה מתהדרת בהמון שווקים, העיקרי והמרכזי הוא בבניין העירייה. בניין העירייה מקושט כולו והרחוב מעוטר באורות כריסמס מיוחדים. באזור העירייה מקימים גלגל ענק, דוכני עץ לאוכל ועבודות יד.
בוינה תמצאו גם משטח החלקה על הקרח בין עצים מוארים, ופארק כיף לגדולים ולילדים מוקם במיוחד לחגיגות. הכי כיף לאכול שטורדל ופונץ חם. החגיגות מתחילות ב -15 נובמבר ומנשכות עד 24 לדצמבר. האוירה בוינה שונה, מכוון ויש שם מקום לשוטט ולהנות ולא מאוד צפוף. התאריכים: 15לנובמבר עד 24 באותו האזור בפארק רטאהוס – יש הצגות ופעילויות עבודת יד לילדים.

שווקי כריסמס ברומניה

שווקי כריסמס בטימישוארה רומניה – עיר הגנים והפסטיבלים.
זוהי בירתה הרשמית של מחוז באנאט. היא שוכנת ממש במשולש גבולות בין הונגריה וסרביה.
טימישוארה היא עיר שוקקת חיים, בד”כ בסופי שבוע, בהם הכיכרות לרוב לובשות צורה של חגיגת פסטיבל זה או אחר. נראה שהטימישוארים יודעים לחגוג ומוצאים כל סיבה למסיבה. טימישוארה מוכרת כעיר תרבות ותוכלו למצוא בה שלל של פסטיבלים, מפסטיבלי פולקלור, חגיגות סרביות, פסטיבלי תיירות, אוכל, סטודנטים, אופרה ועוד . ניתן כיום להגיע אליה בטיסות ישירות עם חברת WIZZ. שוק הכריסמס המסורתי מתרחש בכיכר הניצחון דוכני אוכל, אורות, מופעי מוסיקה, שופינג. חוויה לעניים.


כריסמס באתונה

בגיחה קצרה קרובה לבית, במחירי טיסות ולינה סבירים. אפשר לנסוע לחופשת כריסמס באתונה הנהדרת.
אז נכון שאין שם שלג, אבל אפשר להנות מכריסמס חמים ונעים בעונה זו. באתונה בכל הקניונים תמצאו דוכנים ופעילויות לילדים לצד קישוטי כריסמס וסיילים של סוף השנה. חנויות וקונדטוריות מתקשטות במיוחד לחג ותוכלו להנות מבית הקפה "LITTLE KOOK" שמציע קישוטי חג בהגזמה (מדהים).

שוק חג מולד (בתשלום סמלי) שנקר "הכריסמס פקטורי" נפתח כבר ב- 2.12 ופתוח לקהל הרחב. הוא מציע דוכני עבודת יד, תכשיטים וצעצועים, ממתקים ושוקולדים וגם לונה פארק והופעות. (גם לילדים וגם למבוגרים).

Facebook Comments