איך בונים גאנט שנתי לשיווק העסק

העולם של היום מוצף במידע. אנחנו נחשפים ליותר גירויים מאשר אי פעם בעבר, וזה יכול להיות קשה מאוד להתבלט בין המתחרים. אם אתם רוצים להביא יותר לקוחות לעסק שלכם, אתם צריכים להיות בכל מקום ברשת, ליצור תוכן ולהתמיד בזה. אבל זה לא קל. זה דורש זמן, מאמץ ומשאבים. בדיוק בגלל זה אנשי השיווק המקצועיים עובדים עם גאנט שיווק תוכן מסודר. במאמר הבא אסביר איך בונים גאנט שנתי שגם אתם בעלי המקצוע והעסקים תוכלו ליישם.

מה זה גאנט ואיך זה עוזר להביא יותר לקוחות? 

הדרך הטובה ביותר לתכנן את השיווק של העסק הקטן שלכם היא לבנות גאנט שנתי. גאנט שנתי הוא כלי יעיל שיעזור לכם להישאר על המסלול ולהשיג את המטרות שלכם. כשאתם בונים גאנט שנתי, אתם מגדירים את היעדים שלכם, את המשימות שאתם צריכים לבצע כדי להשיג אותם, ואת הזמנים שבהם אתם מתכוונים לבצע את המשימות האלה. זה עוזר לכם להישאר ממוקדים, מאורגנים ובעלי פרודוקטיביות.

במיוחד עבור בעלי עסקים קטנים עם פחות כוח אדם, זמן הוא המשאב העיקרי והכי יקר שיש להם. זה יכול להיות מאתגר מאוד למצוא זמן לניהול השיווק של העסק, בנוסף לעבודה השוטפת. גאנט שיווקי יכול לעזור לכם לחסוך זמן בצורה משמעותית. כשאתם בונה גאנט, אתם מגדירים מראש את המשימות שאתם צריכים לבצע, ואת הזמנים שבהם אתם מתכוונים לבצע אותן. זה עוזר  להימנע מהצורך לבזבז זמן על קבלת החלטות וניהול משימות בזמן אמת.

איך בונים גאנט שנתי – סקירת שיטות

ישנן מספר דרכים לבנות גאנט שיווקי. למשל אפשר להשתמש בלוח מודפס שנתי, בגאנט אקסל, בלוחות תכנון זמן או באפליקציות ניהול משימות. כל שיטה יש לה יתרונות וחסרונות.

לוח מודפס שנתי

לוח מודפס שנתי הוא הדרך הפשוטה ביותר לבנות גאנט שיווקי. הוא זול וקל לשימוש, אבל הוא לא גמיש כמו שיטות אחרות. עם לוח מודפס, אתם מוגבלים לגודל הלוח ולכמות המידע שאתה שאפשר להציג.

איך בונים גאנט שנתי

גאנט אקסל

גאנט אקסל הוא דרך גמישה יותר לבנות גאנט שיווקי. אפשר להוסיף נתונים רבים ככל שרוצים ולעצב את הגאנט בצורה שמתאימה לכם ולעסק שלכם. אבל גאנט אקסל יכול להיות מורכב וייקח זמן רב לבנות אותו, אני אישית עובדת עם גאנט אקסל שעובד על הענן של גוגל (EXEL SHEETS) כך שהוא נגיש באופן מסויים גם מהאפליקציה בנייד, אני גם מוכרת אחד כזה שחוסך המון זמן ללקוחות שלי.

איך בונים גאנט שנתי

לוחות תכנון זמן או אפליקציות ניהול משימות

לוחות תכנון זמן או אפליקציות ניהול משימות (כמו טרלו) הן דרך נוחה לבנות גאנט שיווקי. הן זמינות בדרך כלל במכשירים ניידים, כך שניתן לגשת אליהן מכל מקום. אבל לוחות תכנון זמן או אפליקציות ניהול משימות יכולות להיות יקרות, ויכול להיות קשה למצוא כאלה המתאימות במיוחד לצרכים השיווקיים שלכם.

איך בונים גאנט שנתי

כשאתם בונים גאנט שיווקי, חשוב לכלול את המידע הבא:

  • היעדים של העסק לשנה הקרובה –
    קבעו את היעדים שלכם. מה אתם רוצים להשיג עם השיווק של העסק הקטן שלכם? אתם רוצים להגדיל את המכירות? ליצור מודעות למותג שלכם? להגיע לקהל חדש?
  • המשימות שאתם צריכים לבצע כדי להשיג את היעדים האלו –
    רשמו את המשימות שאתם צריכים לבצע כדי להשיג את היעדים שלכם. לדוגמה, אם אתם רוצים להגדיל את המכירות, אתם צריכים לרשום משימות כמו ליצור קמפיין פרסום, לעדכן את האתר שלכם עם תוכן חדש, או להשתתף באירועי שיווק.
  • הזמנים שבהם אתם מתכוונים לבצע את המשימות
    קריטי כדי שזה באמת יקרה, להקצות זמן לכל משימה של כתיבה, צילום רילס או תמונות, עיצוב בקאנבה, תכנון וכדומה.
  • המשאבים שאתם צריך כדי לבצע את המשימות –
    גם אם אתם מתכננים לבצע את כל המשימות בעצמכם – תצטרכו להשקיע זמן, אז קחו זאת בחשבון. הקצו את המשאבים שאתם צריכים כדי לבצע את המשימות. המשאבים יכולים לכלול זמן, כסף, עובדים או ציוד.
  • האנשים שאחראים על ביצוע המשימות
    אתם? אנשי מקצוע אחרים? בחרו בדיוק מי עושה מה. חלקו את המשימות בין האנשים בעסק הקטן שלכם. זה יעזור לכם להאיץ את העבודה ולהבטיח שהמשימות יבוצעו בזמן.
  • לא פחות חשוב – תאריכים מיוחדים –
    מה קורה במהלך השנה, איזה מבצעים או מכירות מיוחדות הולכים לפרסם – כדי שתוכלו להיערך ולהכין את השטח מבעוד מועד. קבעו את הזמנים שבהם אתם מתכוונים לבצע את המשימות. חשוב לתת לעצמכם מספיק זמן כדי לבצע את המשימות, אבל לא יותר מדי זמן, כדי שלא תפספסו תאריכים חשובים.

מה עם תוכן? איך בונים גאנט תוכן ?

כדי שהתוכנית השיווקית שלכם תהיה יעילה גם ברשתות החברתיות, חשוב לתכנן בגאנט גם את אסטרטגיית התוכן שלכם. הגאנט מהווה את הכלי שבו אתם כותבים את התוכנית שלכם ליצירת תוכן, בו אתם מתכננים את שיווק ובפועל גם מנהלים את התוכן כדי להשיג המטרות עסקיות. האסטרטגיה של התוכן כוללת את המטרות שלו, את קהל היעד, את הערוצים שבהם ישווק התוכן, והטקטיקות שיבוצעו כדי להשיג את המטרות.

הנה כמה צעדים לבניית אסטרטגיית תוכן:

  1. קבעו את המטרות של התוכן – בהתאם לתוכנית השיווקית

מה אתם רוצים להשיג עם התוכן? תוכן בלי מטרה לא יקדם אתכם להגיע לתוצאה. מטרות התוכן יכולות להיות: שאנשים יכירו וידעו שהמותג קיים, לייצר פניות, למכור מוצרים או שירותים. ברגע שאתם מכוונים מה אתם רוצים להשיג, האסטרטגיה תוביל אתכם להשיג את המטרות.

  1. לא לדלג – הגדירו את קהל היעד

מי צריך לראות את התוכן? למי אתם מדברים? מה הם הצרכים והרצונות שלהם? מה הם הנושאים שהם מעוניינים בהם? ככל שתבינו טוב יותר את קהל היעד שלכם, כך תוכלו ליצור תוכן שיהיה רלוונטי עבורם וימשוך אותם.

  1. בחרו את הערוצים הנכונים

תכננו איפה אתם הולכים לעלות תוכן. איפה המאמצים השיווקים שלכם יהיו ממוקדים. היכן קהל היעד שלכם מבלה את הזמן שלו באינטרנט? האם הם משתמשים בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, בלוגים או פלטפורמות אחרות? ברגע שאתם יודעים איפה הקהל נמצא, אפשר לבחור את הערוצים הנכונים לשיווק התוכן וגם לייצר תוכן מותאם יותר לפלטפורמה.

  1. תוכנית תוכן

אחרי שהתפקסתם – צריך להחליט איזה סוג תוכן אתם הולך ליצור? כמה תוכן ליצור בכל חודש? כמה פעמים לפרסם את התוכן? איפה יש קידום מכירות אינטנסיבי? איזה תוכן יתמוך בקידומי מכירות, ברגע שיש תוכנית תוכן, הרבה יותר פשוט לייצר וגם לנהל את הזמן נכון.

בניית גאנט שנתי

היתרונות של בניית גאנט שנתי

בניית גאנט שנתי לשיווק העסק הקטן שלכם יש כמה יתרונות:

זה יעזור לכם להשיג את המטרות שלכם.
זה יעזור לכם להישאר ממוקדים ומאורגנים.
זה יעזור לכם לחסוך זמן.
זה יעזור לכם להימנע מטעויות.

איך למצוא את הזמן לבנות גאנט שנתי?

בניית גאנט שנתי יכולה לקחת קצת זמן, אבל זה משתלם בסופו של דבר. אם אתם מתקשים למצוא את הזמן לבניית גאנט שנתי, הנה כמה טיפים:

הקצו זמן לבניית גאנט שנתי ביומן שלכם.
עבדו על הגאנט שנתי בזמנים שבהם אתם הכי פרודוקטיביים.
פצלו את העבודה לביתים קטנים יותר, כדי שלא תהיה נראית גדולה מדי.
תתגמלו את עצמכם כשאתם מסייימים את כל המשימות.
נסו להעזר בגאנט אקסל שלי – שיחסוך לכם המון זמן וינחה אתכם בתהליך.

לסיכום,

בניית גאנט שנתי לשיווק העסק הקטן שלכם היא צעד חשוב בדרך להצלחה. זה יעזור לכם להשיג את המטרות שלכם, להישאר ממוקדים ומאורגנים, לחסוך זמן ולהימנע מטעויות. אז אל תחכו, התחילו לבנות את הגאנט השנתי שלכם היום!

לרכישות גאנט 2024

הנה סרטון שמסביר אי לתכנן תוכן רבעון קדימה

יש לכם שאלות? התגובות זה המקום המושלם ...

אולי יעניין אותך גם


כלי AI

AI ושיווק – מדריך שימושי

בשנים האחרונות, תחום הבינה המלאכותית (AI) התפתח וגרם לשינויים מהותיים בדרך שבה אנו מבצעים שיווק. השאלה שעולה היא האם AI […]

לקריאה >>

כלי AI

3 כלי AI שכל עצמאית חייבת להכיר!

כמה מהמותגים הגדולים ביותר כמו גוגל, IBM ו-Airbnb משתמשים בכלי שיווק בינה מלאכותית כדי להשיג יתרון תחרותי. אישית אני מאמינה […]

לקריאה >>

יזמות נשית

היזמית שחיה בחופש כלכלי: סיפור השראה של יונית ורבר

היא יזמית סדרתית, חיה חיי שפע ועושה רק מה שהיא אוהבת. את המיליון הראשוןשלה, היא הרוויחה במכירה אחת. יונית ורבר, […]

לקריאה >>
@כל הזכויות שמורות למיכל ונדר אסנין | MIKMIKGROUP | תקנון האתר

Pin It on Pinterest