תכנון לוח גאנט שנתי

מאת: מיכל ונדר אסנין | אסטרטגיה, עבודה עם גאנט ותוכן יצירתי
לוח גאנט שנתי

מרגישה שאת “עובדת מהבטן”, מפרסמת בספונטניות, בלי לתכן יעדי מכירה ושיווק, בלי לתכנן ולתזמן פוסטים, את כנראה לא עובדת עם לוח גאנט לתכנון שנתי. אם רוצים לעבוד חכם ויעיל – חייבים לעבוד עם לוח גאנט שיווק. אני מכירה את זה מקרוב, שקמים באמצע הלילה עם רעיון וישר בבוקר מפרסמים או מיישמים אותו, בלי לחשוב. בלי להבין אם הרעיון הזה אכן תורם לעסק שיווקית. בלי לדעת אם הרעיון הזה, אנחנו משקיעים זמן, יביא לתוצאה רצויה. במיוחד בשביל זה הארי גאנט המציא לוח גאנט! אם שאלת את עצמך מה זה לוח גאנט ואיך אפשר ליישם אותו בשיווק כדי לעבוד יותר ביעילות ולגרום ליעדים שלך להתממש – הכתבה הזו תענה על השאלות.

מה זה לכל הרוחות לוח גאנט? מה זה גאנט שיווק?

מה זה לוח גאנט? גאנט הוא מושג שנולד מצורך של ניהול פרויקטים. במילים אחרות, לוח זמנים ויזואלי שעוזר לתכנן ולהיות בבקרה בעבודה על פרויקט. היתרון הגדול בשימוש לוח גאנט הוא שהלוח נותן תמונה כוללת של פרויקט מתחילתו ועד סופו, כולל טווחי זמן, יעדים ומשימות.

גאנט שיווק (או תוכן, בשמו השני) עוזר לנו לנהל שיווק מבוסס תוכן. כלומר, הוא עוזר לתכנן בהתאמה ליעדים של השיווק, איזה תוכן יתמוך ומתי הוא צריך להיות מפורסם ואיפה. את גאנט השיווק מומלץ לתכנן בעזרת טבלת אקסל המכילה לוח עם תאריכים, ימים ומועדים מיוחדים וכן מקום לארגן הערות ולשבץ כותרות.

הכנתי עבורך לוח גאנט שנתי מעוצב ומושקע, שמכיל את כל הימים המיוחדים והמועדים בשנה + רעיונות תוכן והכל בקליק – בקלות ובפשטו.
לוח גאנט 2024-2023 ניתן להוריד מכאן

למה צריך לוח גאנט לתכנון שנתי?

גאנט תכנון שנתי עוזר לתכנן את התוכן קדימה, לראות מפה שנתית של יעדים ועמידה בהם וניתן כך לבחון מה עבד ומה פחות. כך שכל מאמצי השיווק ממוקדים באותה מטרה. חשוב לקבוע מטרות ולוודא שכל נקודות התוכן מסונכרנות ופועלות בהתאם לתוכנית. הגאנט מאפשר לייצר תוכן מראש, לתזמן ולחלק את המשימות שנותרו לביצוע.

לוח תכנון שנתי אקסל מאפשר לך:

  1. לתכנן מראש את האסטרטגיה השיווקית, לצפות מהמחשב או מהנייד ולשתף את הצוות בתכנון.
  2. התכנון יעזור לך להיות עקבית בפרסום ובמסרים שלך
  3. לבקר על התוצאות, לבדוק אילו פעילויות/ תכנים היו היעילים ביותר ועל אילו ניתן לוותר.
  4. לייצר תוכן ביתר קלות (כשהמועדים והימים המיוחדים מול העיניים קל יותר לחשוב על תוכן רלוונטי)

בשורה התחתונה, לוח תכנון שנתי, ולוח גאנט באקסל בפרט לשיווק ולתוכן הם כלים ארגוניים המיועדים לתכנון ומטרות לטווח הקצר והארוך באסטרטגיה השיווקית של העסק.

לוח גאנט הוא כלי נהדר לניהול משימות מודרני. הוא מתחשב בעובדה שלוחות זמנים ופרויקטים יכולים להשתנות, ומאפשר ליצור גאנטים פשוטים או מורכבים, אישיים או משותפים.

מאיפה מתחילים – איך מתכננים את השיווק?

  1. השכר – הדבר הראשון הוא להחליט כמה כסף רוצים להרוויח!
  2. לקבוע יעדים – ברגע שיש לך המספרים מול העניים (הוצאות, מחירי המוצרים והשירותים וכו’) – אפשר לשים לעצמך יעדי מכירה חודשיים. ברור שיש חודשים “חזקים” יותר או פחות. לכן קחי את זה בחשבון ושבצי בלוח השנה באילו מוצרים את בוחרת להתמקד ולשווק בכל חודש. כך לא תשעממי את הקהל, תגווני וגם כל מאמצי השיווק יהיו ממוקדים במוצר או שירות אחד.
  3. מתכננים קדימה שיווק – יעדים יש? יופי! שבצי תוכן ופרסום רלוונטי בלוח השנה מספיק זמן לפני היעד – על מנת שתוכלי לקדם את השירות! אתן לך דוגמה: אם בחרת לשווק קורס דיגיטלי כלשהו (נאמר אפייה). ושיבצת לעצמך יעד ב 30 לינואר. יש לך חודש להתמקד בתוכן ופרסום בכל הרשתות לקדם את הקורס הנ”ל.
    בפייסבוק: סרטונים מגרים של מדברים טעימים שלומדים בקורס. מתכונים כדי לתת ערך מסביב לקורס. מאחורי הקלעים שלך מצלמת קורס או עושה הכנות. סיפורי הצלחה של לקוחות שאפו והצליחו ונהנו.
    במייל – מתכון שווה, סיפור הצלחה + הנחה להרשמה. וכו’ וכו’.
  4. תזמון – יש לך גאנט מלא בתוכן – עכשיו את צריכה לייצר אותו ולתזמן! בהצלחה 😉

איך יוצרים לוח גאנט?

גאנט אפשר לנהל בכל מיני פלטפורמות. ניתן לייצר אותו באפליקציות ניהול זמן ופרוייקטים כמו טרלו ומאנדיי ואפשר גם לנהל אותו באקסל.

באופן אישי, לאחר שחיפשתי גאנט מקצועי שמכיל את כל הפרמטרים ולא מצאתי, יצרתי יומן לוח גאנט באקסל בו אני משתמשת בעצמי לתכנון התוכן לעצמי וללקוחות שלי. הלוח גאנט הזה היה הצלחה מסחררת ורכשו אותו מעל 5,000 בעלי ובעלות עסקים והוא ממש הפך להיות השליחות שלי. מאז אני בונה ומתכננת גנאטים, מפתחת אותם ומתאימה אותם לעתיד. אני עושה זאת כדי להקל על בעלי ובעלות עסקים וגם על קהלים נוספים בתכנון שלהם לשנה קדימה. 

בגאנט יש מגוון תאריכים, ימים מיוחדים, מועדי וחגי ישראל, נצרות ואסלאם שנותנים רעיונות והשראה לתוכן איכותי ועוזרים לתכנן את השיווק, התקציב והמבצעים קדימה. הגאנט מאפשר לעדכן תוכן ברשתות לקבוע מילות חיפוש אורגני לקידום ועוד.

גאנט תוכן 2024 – מה כלול?

הערכה שתעזור לכם לעבוד מסודר, לחסוך עשרות שעות של עבודה בחודש ותייצר זרימה יציבה של לקוחות בחינם לעסק!​

 גאנט אקסל שנתי מדוגם שיחסוך לך זמן בשיטוט בין יומנים, אפליקציות ואתרים.
ימים ומועדים מיוחדים: מועדי ישראל/ איסלאם/ נצרות/ ימים מיוחדים בשנה)
 לוח אסטרטגיה שנתי – שיעזור לך להציב ולתכנן לפי יעדים ומטרות שיווקיות
 לוח תכנון וכתיבת פוסטים, שיהיה קל וכיף לכתוב הכל במקום אחד
220 רעיונות לכתיבת פוסטים
 10 לוחות תכנון (פלנרים) מעוצבים להדפסה, בשביל הכיף
הדרכה מוקלטת לעבודה עם הגאנט

+ סדנת אסטרטגית תוכן במתנה – איך לייצר תוכן שמייצר לקוחות, לעשות את זה נכון!
למידע נוסף

לרכישת לוח גאנט הכולל ערכת תכנון וסרטון הדרכה לחצו כאן

לוח גאנט

יש לכם שאלות? התגובות זה המקום המושלם ...

אולי יעניין אותך גם


כלי AI

AI ושיווק – מדריך שימושי

בשנים האחרונות, תחום הבינה המלאכותית (AI) התפתח וגרם לשינויים מהותיים בדרך שבה אנו מבצעים שיווק. השאלה שעולה היא האם AI […]

לקריאה >>

כלי AI

3 כלי AI שכל עצמאית חייבת להכיר!

כמה מהמותגים הגדולים ביותר כמו גוגל, IBM ו-Airbnb משתמשים בכלי שיווק בינה מלאכותית כדי להשיג יתרון תחרותי. אישית אני מאמינה […]

לקריאה >>

יזמות נשית

לשחרר את האומנות שבך: סיפור השראה של מרינה מנוקיאן

היא מאיירת, אמנית ויזואלית ויוזמת פרויקט Role Model Women, שאוהבת לתת השראה לאחרות דרך האומנות שלה, ויזמת שהצליחה להביא לידי […]

לקריאה >>
@כל הזכויות שמורות למיכל ונדר אסנין | MIKMIKGROUP | תקנון האתר

Pin It on Pinterest