איפה לפתוח בלוג וורדפרס או WIX?

איפה לפתוח בלוג

איפה לפתוח בלוג – WIX VS WORDPRESS
לפני שמחליטים איפה לפתוח בלוג, כדאי להבין לעומק את היתרונות והחסרונות בכל פלטפורמה. בתור עצמאית ומניסיוני העשיר, עמדתי על היתרונות והחסרונות הבולטים בעיניי, ממליצה לקרוא.

איפה לפתוח בלוג?

היתרונות והחסרונת של בלוג בוורדפרס
WordPress היא פלטפורמת בלוגים, בעלת יכולת פתיחה ותפעול עצמאי. גם מאותגרות טכנולוגית יכולות בקלות לפתוח בלוג/ אתר בלי להסתבך. המערכת מבוססת על דשבורד פשוט אליו תוכלו להוסיף עיצובים, ותוספים שכבר פיתחו עבורכם, ללא צורך לשלם למתכנת.

היתרונות של וורדפרס רבים ובולטים:

  1. ניתן בקלות לפתוח בלוג ללא ידע מקדים בתכנות ועיצוב.
  2. הפלטפורמה של וורדפרס מוכרת בכל העולם ויש המון מפתחים שמפתחים עבורה פיצ’רים חינמיים ובתשלום. פיצ’רים אלו נקראים פלאגינים ומהווים פתרונות לכל מיני צרכים שיש למי שבונה בלוג עצמאי. ניתן לבצע חיפוש פשוט בגוגל של פלאגאינים לוורדפרס ולמצוא כמעט כל פיצ’ר שהאתר או הבלוג שלכם צריך. (למשל: pintrest grid WordPress plugin או contact form wordpress plugin).
    באותה נשימה ניתן להתקין פלאגינים חיצוניים שיהפכו את הכתיבה והעיצוב ליותר אינטואטיבים ופשוטים.
  3. ניתן למצוא כל מתכנת ישראלי או אפילו הודי (הם זולים ודוברי אנגלית) שיעזור לכם לבצע התאמות בקוד, במידה ולא הסתדרתם עם נושא העיצוב או הפלאגינים בעצמכם.
  4. יש תמיכה טכנית מכל העולם, כולם מכירים את וורדפרס.
  5. תוסף SEO שיעזור לכם לכתוב לטובת קידום אורגני בגוגל, כלומר שימצאו את האתר שלך שם בחיפושים. בכלל, גוגל אוהב את וורדפרס.
  6. רוב התוספים והטמפלטים של העיצוב הם חינמיים, בד”כ ניתן להסתדר ללא תוספת עלויות.
  7. לא פחות חשוב, אם אחרי שנה לא בא לך על העיצוב ובא לך להחליף, אין בעיה. זה קל וניתן לביצוע.
  8. אפשרות לבחור את האחסון בעצמך, כך שאפשר לבחור כמה לשלם ואם צריך בהמשך מהירות גבוה יותר או אחסון גדול יותר למשל אפשר לבחור לעבור אחסון – בקלות.

ומה עם חסרונות?

החסרון היחיד הבולט של וורדפרס – למתחילים שלא מכירים את הפלטפורה, הוא שצריך להתרגל. לוורדפרס יש שפה, עיקרון. וורדפרס בנוי על טמפלטים אותם ניתן לעצב בהתאמה למותג שלכם ולשנות בו לוגו, רקע, צבע טקסט ופונט למשל. מלבד זאת יש חלוקה של עמודים ופוסטים, שכדאי להכיר ולדעת מה ההבדל בינהם על מנת שההירכיה והתפריטים באתר יהיו מסודרים. כמובן כל נושא הפלאגינים חשוב. אבל ברגע שמכירים את השפה ומתרגלים אליה, הכל הופך פשוט וקל!

הבלוג של מאמא בסטייל בנוי על פלטפורמת WordPress מכל הסיבות האלו. תמיד אפשר להיכנס לבלוג ולהוסיף תוספים שונים ולשכלל את השימוש בבלוג. למשל, להוסיף פופ אפים, כפתורי שיתוף ברשתות, לשנות דברים בעיצוב או להוסיף באנרים בסרגל. בינינו יש עוד המון דברים קטנים שתכירי רק אחרי שתתחילי לנהל את הבלוג שלך בצורה מסודרת.

איפה לפתוח בלוג
איפה לפתוח בלוג

לוח הבקרה של וורדפרס

איפה אני ממליצה להתחיל ?

שרת אחסון BLUEHOST.
למה אני ממליצה עליו?

  1. העלות היא פחות מ3$ לחודש
  2. מקבלים דומיין לשנה חינם
  3. יש תמיכה טכנית בצ’ט באנגלית 24/7 והוא באמת מועיל!
  4. מאפשר גישה נוחה לכל האחסון שלך, בלי צורך להתקין וורדפרס או להסתבך עם איזה סוג וורדפרס כן ואיזה לא (יש שנים ידעת? .COM, .ORG)
  5. הצטרפת – זהו. כל החלק הטכני והמעיק של להוריד את הוורדפרס ולחבר אותו לאחסון, דומיין ולהעלות אותו לעולם – מאחורייך. בכמה פעולות פשוטות בוחרים שם דומיין וחבילת אחסון, משלמים – וזהו. מקבלים דשבורד עם כפתור פשוט שמחבר אותך למערכת ניהול הבלוג שלך בוורדפרס.
    אני משתמשת בבלו הוסט ועל אף שהשרת אינו ספידי גונסלס (מהיר במילים אחרות) אני ממש מרוצה.
    אני מפעילה את הבלוג במקביל לחיי האישיים, לעבודה ולהרצאות והעלויות נוחות מאוד, השרות אדיב וזה נוח. עד שירגיש לי צורך להחליף שרת כדי לשדרג מהירות – אני בסדר.
  6. הנה כמה תוספי וורדפרס שכדאי לכם להכיר

ומה עם WIX?

וויקס היא פלטפורמה בפיתוח ישראלי, לבניית אתרים/ בלוגים באופן עצמאי בשיטת Drag and Drop.

גם לה יש יתרונות:

  1. היא מאוד אינטואטיבית יחסית ונוחה לשימוש.
  2. יש לה עיצובים מהממים וכולם כלולים במחיר.
  3. יש תמיכה טכנית בעברית.
  4. יש דשבורד שמאפשר בנייה של אתר E-COMMERCE באופן עצמי לחלוטין!
  5. גם לWIX יש כל מיני תוספים שניתן לעבוד איתם, אבל כאן המקום לומר שכמות התוספים
    שמשכללת את הבלוג לא מתקרבת למה שיש ל WordPress להציע.

לוויקס יש גם חסרונות:

  1. בהשוואה לוורדפרס, הקידום האורגני שניתן לעשות לאתר/ בלוג שלכם היא נמוכה ומוגבלת.
  2. הפיתוח של פיצ’רים שלא מובנים או שינויים בעיצוב שרוצים לבצע, כרוך בשימוש של מתכנת שמכיר את WIX. מכוון ואין הרבה כאלו, הבודדים שתמצאו יהיו עמוסים ויקרים. חשוב לקחת זאת בחשבון ופשוט להבין מה שימוש והצרכים שלנו מהאתר/ בלוג. מכירה לא מעט שהשקיעו כסף, זמן ולב באתר ובסוף הפילו אותו ועברו לוורדפרס. הכל עיניין של מה אתם צריכים.
  3. לא ניתן לעשות שינוי עיצובי של טמפלט אחרי הקמת הבלוג, אלא רק של צבעים ואלמנטים פנימיים.

וויקס היא ישראלית – והיא מצליחה בכל העולם, אז אני בטוח שהיא די מעולה לרוב האנשים, אז אל תפסלו אותה. אבל אם אתם רוצים לשמוע את המלצתי – אז אין משהו שמתקרב ל-Wordpress עדיין, ואני מבטיח שכשיהיה כזה, אחזור לפה לפוסט ואעדכן אותו.

מתי אני כן ממליצה להשתמש ב WIX?

אם ממש התאהבת בעיצוב מסויים ואת יודעת שזה זה ולא תרצי להחליף, אם את צריכה אתר בסיסי ופשוט שישמש ככרטיס ביקור בוואטסאפ או ברשתות חברתיות.

איפה לפתוח בלוג E-COMERCE

כשבוחנים איפה לפתוח בלוג שמתאים לחנוית און ליין חשוב להיו תמודעים לנקדות הבאות:
השימוש ב WIX מאוד נוח אבל חשוב לבחון אותו ולשים לב שהוא מוגבל.

  1. לא ניתן לצד הגלריה של התמונות בחנות להוסיף מוצרים צריך כל פעם לפתוח חלון נפרד למוצר ויש הגבלות עיצוב נוספות.
  2. הגבלות בנושא החיוב: ניתן לחייב רק דרך לאומי קארד או פייפל וחשוב לדעת זאת.
    החיוב אשראי הוא מיידי, לא ניתן לבצע חיוב אשראי אחרי אישור הזמנה כלומר תהיו צריכות כל הזמן לעדכן מוצרים און ליין באתר (אם מישהו יקנה מוצר שלא קיים במלאי תצטרכו להחזיר כסף ).
איפה לפתוח בלוג

בוורדפרס יש תוספים שונים שמתאימים לחנות און ליין, המוכר והמומלץ מבינהם הוא WooCommerce.
אמנם גם אותם יש צורך לתפעל אך בד”כ מאוד נוחים לשימוש אחרי שמבינים איך זה עובד.

איפה לפתוח בלוג

ניתן להוסיף אופציה כבר בגלריה של בחירת אפשרויות: צבע/ מידה/ כמות

עיצובים ותצוגות שונות: במבצע, נגמר במלאי, עם דירוג וכדומה

בתכלס, כמה עולה לנו להחזיק בלוג או אתר?

אני יודעת שבתכלס, זה הכי מעניין, כמה עולה לנו להחזיק בלוג או אתר?
העלויות מתחלקות לפלטפורמת בנייה, שרת אחסון שבו מאוחסן האתר ודומיין (כתובת האתר).
לשתי הפלטפורמות יש תוכניות חינמיות, באף פלטפורמה אני לא ממליצה עליהן למי שרוצה להשתמש בבלוג למטרות עסקיות.

בויקס ניתן להשתמש ללא הגבלה בכל העיצובים. על מנת להשתמש בדומיין שהוא שלך, לייצר הרשמות לרשימת דיוור ולהוריד את הפרסום, יש צורך לרכוש חבילת אסון. בוורדפרס מדובר בפלטפורמה שנקראת wordpress.com שמגבילה מאוד מבחינת העיצובים האפשרים ושימוש בתוספים ׁׁ(שיעשו לכם את החיים קלים ויהפכו את הבלוג למקצועי). במידה ורוצים לעבור לפלטפורמה העצמאית של וורפדפרס wordpress.org , צריך להתחיל מחדש.

איפה לפתוח בלוג: השוואת עלויות

התשלום בפלטפורמה של ויקס הוא עבור אחסון והפעת פיצ’רים, עלויות לאתר או בלוג בWIX מתחלקת לשנים בלוג רגיל או חנות. המחיר לאתר רגיל מתחיל ב 4.5$ לחודש עבור 500MB נפח אחסון, ולחנות ב 17$ לחודש.
לעומת זאת, כפי שציינתי למעלה, אחסון אתר וורדפרס עולה ב BLUEHOST פחות מ3$ לחודש ל50GB נפח אחסון (!). גם כאן התשלום עבור אחסון. שתי הפלטפורמות מציעות דומין חינם לשנה, אח”כ העלות של הדומיין היא סביב 80 ש”ח לשנה. בבלו הוסט המחיר עולה אחרי שנה ל4.25 $.

איפה לפתוח בלוג
איפה לפתוח בלוג

אם בוחרים לאחסון את הוורדפרס בשרת אחר, ניתן להשוות מחירים בין ספקים שונים. שרת מהיר ואיכותי יותר יעלה סביב 40 ש”ח לחודש.

לסיכום, כשבוחנים איפה לפתוח בלוג כדאי לעמוד על המידע והיות מודעים. בעיני אין תחליף לוורדפרס, אבל בהחלט אפשרי וניתן לעצב לבד גם בויקס למי שמרגישה שזה יותר נוח לה. אני חושבת שאין מה לחשוש מוורדפרס, רק צריך קצת תזמן להתרגל ולהבין את המערכת. חשוב רק להכיר את היתרונות והחסרונות ולבחור נכון. יש לך מה לומר בנושא? אשמח לשמוע!

להיות עצאמית

יש לכם שאלות? התגובות זה המקום המושלם ...

אולי יעניין אותך גם


כלי AI

AI ושיווק – מדריך שימושי

בשנים האחרונות, תחום הבינה המלאכותית (AI) התפתח וגרם לשינויים מהותיים בדרך שבה אנו מבצעים שיווק. השאלה שעולה היא האם AI […]

לקריאה >>

כלי AI

3 כלי AI שכל עצמאית חייבת להכיר!

כמה מהמותגים הגדולים ביותר כמו גוגל, IBM ו-Airbnb משתמשים בכלי שיווק בינה מלאכותית כדי להשיג יתרון תחרותי. אישית אני מאמינה […]

לקריאה >>

יזמות נשית

לשחרר את האומנות שבך: סיפור השראה של מרינה מנוקיאן

היא מאיירת, אמנית ויזואלית ויוזמת פרויקט Role Model Women, שאוהבת לתת השראה לאחרות דרך האומנות שלה, ויזמת שהצליחה להביא לידי […]

לקריאה >>
@כל הזכויות שמורות למיכל ונדר אסנין | MIKMIKGROUP | תקנון האתר

Pin It on Pinterest