מה חדש בוואטסאפ אינסטגרם ופייסבוק 2023

מאת: מיכל ונדר אסנין | אסטרטגיה, עבודה עם גאנט ותוכן יצירתי

צוקי נותן בראש, ולצד פיטורין של 4,000 עובדים – שיגר אלינו לא מעט עדכונים וחידושים הן בפייס, אינסטה ובוואטסאפ. אז מה חדש בוואטסאפ ושוט? מה אפשר לנצל לטובת החשיפה והעסק? הכנתי לכם מדריך!

מה חדש באיסנטגרם?

אינסטגרם ממשיכים להזיז ולשנות לנו דברים…..

הכפתורים זזו!

חיפשתם איפה אפשר לשמור רילס, זה כבר לא ב״שלוש נקודות״, לחצו על החץ שיתוף וחפשו את האייקונים בתחתית המסך.

כפתור יצירת קשר לפוסט או רילס

הפיצ’ר החדש מאפשר להוסיף כפתור לוואטסאפ או למסנג׳ר כמו שעושים בדף העסקי בפייס לכל רילס או פוסט חדש, לא ניתן להוסיף אחורנית.

מה חדש בפייסבוק

Toppings/רילס

רוצים לעלות חשיפה אורגנית לקהל מדויק? אינסטגרם מאפשרת לתייג נושאים לרילס שתחשוף אתכם לקהל עם נושאי עניין משותפים. גאוני לא?

למי שלא יודע לכל חשבון אינסטגרם יש מכסת חשיפה אורגנית ביום.
לא עדיף להיחשף מדויק? כדי שתבינו טוב יותר, אתן דוגמה. צפיות ברילס יכולות להגיע לאלפים ולכסות את מכסת החשיפה הכללית ליום לקהלים לא רלוונטים ואז יתר הקהל מאבד יכולת להיחשף, הנושאים אמורים לפקס את החשיפה למי שמתעניין בתחומים האלו – בקיצור, תתחילו להשתמש.

שני לינקים בביו

אפשרות בביו באינסטגרם להוסיף לינק (נוסף) לדף פייסבוק (רק עוד סימן לכך שהפרופיל האישי שלנו הוא לא אישי אלא עסקי וזו ההזדמנות שלכם לחזק את המיתוג האישי שלכן).

מה קורה בפייסבוק?

⭐️ תזמון פוסטים באישי

נראה לי שזה הפיצ’ר שכולנו חיכינו לו. כחלק מההבנה שפרופיל אישי בפייסבוק הוא סוג של כרטיס ביקור שלנו ולא באמת אישי. מטה עושה צעדים לחבר ולאחד דפים עסקים ולתת כוח לפרופילים האישיים שלנו.  הפיצ’ר יאפשר לנהל בקלות יותר את התוכן בפרופיל האישי, מהיום אפשר לתזמן פוסטים לא רק בדף העסקי אלא גם באישי. עד כמה זה ישפיע על החשיפה? עדיין לא יודעים.

⭐️ שיתוף פוסט מהפרופיל האישי בפייסבוק לאינסטגרם

גאוני לא פחות וחוסך מלא זמן. שיתוף פוסט מהפרופיל האישי (לא הדף העסקי) מהפייסבוק ישר לאינסטגרם. פוסט תמונה ריבועי עם טקסטים לא ארוכים, ניתן לעלות בפרופיל האישי שלנו ולשתף ישירות לאינסטגרם! מניסיוני האישי החשיפה אפילו טובה יותר משיתוף ישיר מהאינסטגרם. אם כי לא ידוע כמה זה יחזיק מעמד. מוזמנים לנסות ולחזור אליי עם ממצאים 🙂

⭐️ פיצ’ר העלאת תמונות מהנייד

כותבים פוסטים מהמחשב ומסתבכים עם תמונה שנמצאת בנייד?
הפיצ׳ר הגאוני החדש מאפשר לכתוב פוסט מהמחשב ולהוסיף תמונות לאותו הפוסט ישר מהנייד- טוב ממש לכתיבה בקבוצות.

איך זה עובד? כותבים פוסט במחשב, גוללים למטה ומתחת ל”הוסף תמונה” בוחרים באופציה של ,הוספת תמונות מהנייד. הפייס יודע להתחבר לאפליקציה וישלח לכם התראה לטלפון, לוחצים עליה – בוחרים תמונה וממשיכים משם.

מה חדש בוואטסאפ ??

מה לא קורה בוואטסאפ? טירוף!
אז קודם כל נעשה סדר. לוואטסאפ היום יש 3 אפליקציות שונות!
וואטסאפ “רגיל”, “וואטסאפ ביזנס” שרובנו כבר עברנו והתרגלנו אליו, ו”וואטסאפ API” שמאפשר חיבור אוטומטי למערכות דיוור, אתרי ווקומרס וכדומה כדי לשלוח הודעות אוטומטיות ללקוחות שלנו. לוואטסאפ יש חזון מאוד ברור

אז מה חדש בוואטסאפ הרגיל?

פיצ’ר קהילות

אני בטוחה שלאחרונה רובכם ניסיתם, חקרתם ובדקתם. מה זה אומר?
הפיצ’ר מאפשר לאגד מספר קבוצות בהם אתה מנהל לקבוצה אחת. מה שזה בעצם עשה בפועל הוא להוציא משתתף מקבוצה אחת ומכניס אותו לקבוצה אחרת דייהנו “הקהילה”. לכן חשוב מאוד להתריע לפני שעושים מהלך כזה ולבצע תיאום ציפיות מול משתתפי הקבוצות.
זה טוב כדי לאגד קבוצות למשל שפתחנו לאתגר, קורס מסויים וכו ולהוביל את כולם לקהילה אחת.
הפיתוח המקורי חשב על המון קבוצות של שכונה אזור למשל: בית ספר שיש לו המון קבוצות הורים לכל כיתה, יכול להיות קהילת הורים אחת גדולה עם תתי קבוצות. כך שאפשר לשגר הודעה בקהילה לכלל ההורים או לחילופין לשגר הודעות בקבוצות הקטנות שהן פרטניות לכל כיתה. בנוסף זה רלוונטי מאוד גם לקבוצות אזור מגורים למשל קבוצה שלהורים מהעיר/ עצמאיים מהעיר/ פינוי אשפה/ רחוב/ בניין וכו.
אפשרי כרגע רק בוואטסאפ הרגיל. כחלק מהחוויה של קהילות עודכנו הדברים הבאים:

  • מחיקה ע”י מנהל/ת קבוצה – מנהלי קבוצות יוכלו למחוק הודעות שגויות או בעייתיות מהצ’אט של כולם.
  • שיחות קוליות גדולות יותר – בקרוב יהיה אפשר להעביר שיחות קוליות בהקשה אחת עם עד 32 משתתפים ובעיצוב חדש לחלוטין… מעניין מה יגיע.
מה חדש בוואטסאפ
מה חדש בוואטסאפ | תמונה: whatsapp

טוב איך זה נראה בפועל?

וככה זה נראה מהצד של מי שנכנס לקהילה “הצורפת על ידי…ל…שם הקהילה” זה נראה כאילו צירפו אותך לעוד קבוצה. בפועל, מי שמצורף רואה בקבוצה רק אותך ואותו – יש פרטיות מלאה לשאר המשתתפים, רואים רק את המספר שלהם.

צירפו אותך לקבוצה שנדמה שזה שלי ושל המשתתף לבד אבל בפועל יש שם 116 אנשים. איך זה עובד עם ההודעות? אצטרך לבדוק

קבוצות בוואטסאפ

סקרים
נכנס פיצ’ר חדש של סקרים, כן כן כמו בקבוצות פייסבוק. (הפיצ’ר הזה זמין גם בוואטסאפ הרגיל) ניתן למצוא אותו תחת ה”+” שמאפשר לנו להוסיף קבצים/ אנשי קשר וכדומה.

קבצים גדולים –

ניתן לשלוח קבצים וסרטונים עד 2MB שזה חידוש ענקי – לא צריך יותר להעביר סרטון מהנייד דרך WETRANSFER ודומיהם.

מה חדש בוואטסאפ
מה חדש בוואטסאפ | תמונה: whatsapp

עדכוני פרטיות –

אגב, עם כל הקהילות, קבוצות ובלאגן בוואטסאפ, פייסבוק עדכנו לנו אפשרויות נוספות בהגדרות פרטיות, כמו חסימת האפשרות של האנשים לצלם מסך של הקבוצה! לצאת באופן שקט מקבוצות (שלא יתריע ויציק לכולם) וגם מי יכול לראות אתכם ואת הפרסומים שלכם.

מה חדש בוואטסאפ
מה חדש בוואטסאפ | תמונה: whatsapp

חיפוש עסקים בוואטסאפ

היום 17.11 וואטסאפ השיקה את היכולת לחפש ולמצוא עסקים ישירות ב-WhatsApp. אפשר להיחשף לעסק שלכם במהלך חיפוש בקטגורית חיפוש כמו נסיעות, בנקאות, שיווק וכו.

החיפוש עסקים בנוי באופן כזה ששומר על הפרטיות של אנשים. כל מה שהזנת בחיפוש עובר עיבוד בצורה שלא מאפשרת לקשר חזרה לחשבון שלך. נכון להיום היכולת לחפש עסקים פתוחה למדינות ברזיל, אינדונזיה, מקסיקו ובריטניה, מקווים שבקרוב זה יגיע גם אלינו!

מה חדש בוואטסאפ | תמונה: whatsapp

תשלומים וסליקת אשראי ישירות בוואטסאפ!
היום 17.11.22 הושק בהודו הפיצ’ר החדש של וואטסאפ ביזנז שמאפשר סליקה ישירה בוואטסאפ מהקטלוג.


למידע נוסף כנסו לבלוג של וואטסאפ.

אה – מבשלים לנו עוד כמה עדכונים חדשים –

בקרוב, ניתן יהיה להשתמש באפליקציה לא רק במכשיר אחד! אלא ב 10 מכשירים במקביל על מנת לנהל צ’אטים, זאת כדי להתמודד עם שטף של שיחות והודעות שמגיעים מלקוחות בעסק.
גם קישורי WhatsApp מותאמים אישית שמביאים את הלקוח היישר לתוך הצ’אט, כדי לעזור לעסקים למשוך לקוחות פוטנציאליים שמגלים את המותג באינטרנט. 

הפיצ’רים האלו יגיעו כאפשרויות נוספות של WhatsApp Business, ובתשלום, כחלק משירות פרימיום חדש שוואטסאפ משיקה. יחד אפ אלו – הגיעו גם הפרסומות לוואטסאפ. צפו פגיעה.

יש לכם שאלות? התגובות זה המקום המושלם ...

אולי יעניין אותך גם


כלי AI

AI ושיווק – מדריך שימושי

בשנים האחרונות, תחום הבינה המלאכותית (AI) התפתח וגרם לשינויים מהותיים בדרך שבה אנו מבצעים שיווק. השאלה שעולה היא האם AI […]

לקריאה >>

כלי AI

3 כלי AI שכל עצמאית חייבת להכיר!

כמה מהמותגים הגדולים ביותר כמו גוגל, IBM ו-Airbnb משתמשים בכלי שיווק בינה מלאכותית כדי להשיג יתרון תחרותי. אישית אני מאמינה […]

לקריאה >>

יזמות נשית

לשחרר את האומנות שבך: סיפור השראה של מרינה מנוקיאן

היא מאיירת, אמנית ויזואלית ויוזמת פרויקט Role Model Women, שאוהבת לתת השראה לאחרות דרך האומנות שלה, ויזמת שהצליחה להביא לידי […]

לקריאה >>
@כל הזכויות שמורות למיכל ונדר אסנין | MIKMIKGROUP | תקנון האתר

Pin It on Pinterest