על הנאה מ – הנעה לפעולה

מאת: מיכל ונדר אסנין | אסטרטגיה, עבודה עם גאנט ותוכן יצירתי
הנעה לפעולה

“פעולה היא המפתח לכל הצלחה” אמר פבלו פיקאסו וצדק. לא תצליחי למכור או לגרום לעוקבים שלך להיות מעורבים, אם לא תפעלי להניע אותם לפעולה. איך תשתמשי בהנעה לפעולה נכון? אני מגדירה את עצמי כחסידת אסטרטגיה, לא צריך לעבוד הכי קשה, אלא חכם. בשיווק אפשר לעבוד בשתי דרכים: האחת ארוכה, לטווח הארוך שנקראת “אסטרטגיית תוכן“. והשניה, אסטרטגית “לידים קרים” – מכירה ושכחה. בשני המקרים כדאי ואף רצוי להניע לפעולה כדי להצליח למכור. אבל אף אחד לא אוהב ש”דוחפים” לו מכירה בפרצוף. אז – איך עושים את זה נכון? קראי ושמרי.

קהילה רוכשת – מהי ההנעה לפעולה הנכונה?

אם את רצה למרחקים ארוכים ורוצה לייצר סביבך קהילה רוכשת, אסטרטגיית תוכן (כלומר, שיווק על ידי נתינת ערך לעוקבים בצורה של ידע או של בידור ועבודה חכמה עם סוגי התוכן והפוסטים השונים), היא האסטרטגיה המתאימה לך. כשמשווקים באמצעות ערך, כדאי להשתמש בהנעה “רכה” לפעולה, מה שנקרה “SOFT SALE”, על מנת לא להרוס למשתמש את חווית התוכן עם תחושת פרסום.

כלומר, אל תציעי בסוף הטיפ שלך לקנות משהו באופן ישיר. הקורא ירגיש שגרמת לו לקרוא את כל התוכן הזה רק כדי לשכנע אותו לקנות בסוף. וזה יוצר אוטומטית אנטי. במילים פשוטות, אל תדחפי את המכירה, תמכרי בלי למכור.

נסי להשתמש בהנעה לפעולה “רכה” יותר, שמעודדת את הקהל לבצע פעולה עם תועלת כמו הרשמה למועדון, עוקב ברשת חברתית, כניסה לכתבה באתר וכדומה. התועלת היא ההנאה מהתוכן.

להבין שכל פוסט שלך משווק משהו

לא משנה איזה פוסט את כותבת, את צריכה שתהיה לו פואנטה, יענו – מטרה. הפוסטים שלך אמורים לשרת את השיווק שלך, אחרת – את כותבת לחינם. אילו מטרות הכתיבה שלך אמורה לשרת? למשל: לספר מי את, לעלות חשיפה (ע”י יצירת דיון או פוסטים מעניינים שיגרמו לקהל לקרוא ולהגיב), לחשוף את המוצרים שלך (גם בלי למכור אותם ישירות), ליצר קהילה (לגרום לקוראים לעקוב אחרייך). את בעצם “מוכרת” את הפוסט שלך, את הכתבה שלך, את המתנה שלך או את הערך שלך. את בעצם – תמיד מוכרת, רק לא תמיד את המוצר – באופן ישיר.

חשוב לזכור שהנעה “רכה” לפעולה צריכה להגיע לאחרי תוכן, טיפ, ערך כלשהו ולא אחרי “רשימת מכולת” של המוצר”. בהנעה “רכה”, צריך להסביר לקורא מה יוצא לו מהפעולה. אמיל”י בשפה המקצועית (“אני – מה יוצא לי מזה?” אם למשל תרצו שהקורא יכנס לאתר לקרוא כתבה – תמכרו לו אותה. מה יצא לו מלקרוא את הכתבה? שווה לו לעשות פעולה ולהקליק? אם תרצו שירשמו למשהו בעזרת אי-מייל, הסבירו מה הם יקבלו ולמה כדאי להם. למשל: “תקבלו מתנה שתתן לכם …”, “תקבלו טיפים ל…” וכדומה.

הנעה לפעולה

ועכשיו אחרי שהבנת מה הכוונה בהנעה לפעולה, לגזור ולשמור:

1. בפוסטים של תוכן השתמשי רק בהנעות “רכות” לפעולה. אל תמכרי או תכתבי מחיר ואל תשלחי לדף מכירה.

2. נסחי את ההנעה כך שהערך שהקוראים יקבלו יהיה במרכז, ולא הערך שאת תקבלי מכך שפרסמת.

3. תחשבי – אל תעבדי על אוטומט, הפעילי שיקול דעת. לכל כלל יש יוצא מהכלל. במקרים מסוימים כן יהיה הגיוני לשבור את הכללים.

נ.ב איך תתכנני תוכן כמו מלכה וגם את ההנעות לפעולה הנכונות? קורס אסטרטגיה יעשה לך סדר, עכשיו במחיר השקה

יש לכם שאלות? התגובות זה המקום המושלם ...

אולי יעניין אותך גם


כלי AI

AI ושיווק – מדריך שימושי

בשנים האחרונות, תחום הבינה המלאכותית (AI) התפתח וגרם לשינויים מהותיים בדרך שבה אנו מבצעים שיווק. השאלה שעולה היא האם AI […]

לקריאה >>

כלי AI

3 כלי AI שכל עצמאית חייבת להכיר!

כמה מהמותגים הגדולים ביותר כמו גוגל, IBM ו-Airbnb משתמשים בכלי שיווק בינה מלאכותית כדי להשיג יתרון תחרותי. אישית אני מאמינה […]

לקריאה >>

יזמות נשית

לשחרר את האומנות שבך: סיפור השראה של מרינה מנוקיאן

היא מאיירת, אמנית ויזואלית ויוזמת פרויקט Role Model Women, שאוהבת לתת השראה לאחרות דרך האומנות שלה, ויזמת שהצליחה להביא לידי […]

לקריאה >>
@כל הזכויות שמורות למיכל ונדר אסנין | MIKMIKGROUP | תקנון האתר

Pin It on Pinterest