קידום אתרים אורגני – טעויות נפוצות “רשימת אל תעשה”

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני (SEO) חשוב, על מנת שהאתר והתוכן שלנו יהיו חשופים ונגישים למחפשים במנועי החיפוש (במיוחד בגוגל). גוגל הוא מאין ספרייה ענקית של מידע ומנוע החיפוש הוא הכלי היחיד שלה לשליפת ודליית המידע. חשוב להבין איך מנוע החיפוש של גוגל עובד על מנת שהאתר שלכם והמידע שיש לכם לתת לעולם אכן יאונדקס וייחשף למי שמחפש אותו.

קידום אתרים אורגני בגוגל – אז איך זה עובד?

גוגל עובד עם “עכבישים” שמסתובבים ברשת ומאנדקסים מידע. המידע העכבישים אוספים מקורו בכותרות, META TAGS, תמונות, סרטונים, קישורים ועוד. גוגל מדרג כל אתר על פי מספר מאפיינים וכך הוא מציג ושולף את המידע לפי שאילתת החיפוש של הגולש.

במיני קורס SEO – קידום אתרים אורגני, אני מסבירה בפירוט על הפרמטרים המשפיעים על גוגל באינדוקס המידע, כיצד מומלץ לכתוב את התוכן באופן נכון, איך בוחרים שאילותות ומילות חיפוש לקידום ועוד. בכתבה הזו – אני רוצה לתת דגש על מספר כללי אצבע – עליהם אסור לעבור. נתחיל?

רשימת אל תעשה בקידום אתרים בגוגל

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני – טעויות בתוכן

  1. אל תעתיקו תוכן – גוגל וגם הקוראים תמיד יעדיפו תוכן מקורי ולא משוכפל. אולי הקוראים לא ישימו לב לכך, אבל גוגל יודע לזהות בדיוק אם התוכן באתר שלכם משוכפל (או אפילו מתורגם) והוא לא מחבב מעתיקנים. הוא יודע בוודאות מי המעתיק על פי תאריך הפרסום וידרג אותו נמוך. שימו לב, כל עוד מדובר באחוז קטן מהטקסט, זה תקין. (למשל ציטוט וכדומה, מומלץ להוסיף מקור). 
  2. לא משתמשים בקישורים פנימיים? טעות – לקישורים פנימיים יש כוח. מי מכם שיש לו הרבה תוכן או עמודים באתר, כדאי שילמד על שימוש נכון בקישורים פנימיים כדי לחשוף את גוגל לתוכן הנוסף שקיים אצלכם באתר.
  3. אל תעלו לאתר תמונות כבדות – כל אתר שמכבד את עצמו, משתמש בתמונות, אבל חשוב שתדעו, תמונות כבדות מדי מכבידות על האתר ועל טעינת הדף משמעותית. חווית המשתמש נפגעת בשל הטעינה האיטית של התמונות. מכוון ויש דגש בגוגל על זמני טעינה וחווית משתמש, הנושא קריטי. זה בוודאות ישפיע על הדירוג של האתר שלכם בגוגל. מה עושים? קודם כל מקטינים את כל התמונות באתר. אני משתמשת באתר TINY PNG המאפשר להקטין ולהתאים את התמונות לאונליין, עד 25 תמונות במקביל ואינו פוגע באיכותן. קבלו מידע נוסף במדריך הקצר שלי לאופטימיזציה לתמונות.
  4. לא להשתמש יותר מידי באותה מילת מפתח. חשוב לדעת להשתמש נכון ובכמות הגיונית במילת המפתח שלכם. בנוסף לא פחות חשוב להשתמש בביטוי זנב ארוך מקבילים ומקושרים. אם האתר שלכם בנוי בוורדפרס, ממליצה להשתמש בתוף YOST אשר ייתן לכם צ’קליסט מדויק לקידום ואף יבדוק עבורכם את אחוז השימוש התקין במילת החיפוש.
  5. אל תכתבו שוב ושוב על אותו הנושא – אנחנו לא רוצים לבלבל את גוגל. לכן מומלץ לבחור במילת חיפוש אחת לנושא ולהשקיע את כל המאמצים בקידומה. ניתן לכתוב על נושא מזוויות שונות – אך חשוב לבצע מחקר מקיף של מילות חיפוש לגבש אסטרטגיה אליו נושאים ומילות חיפוש אנחנו מקדמים ואילו לא. התפזרות וקידום עמודים שונים על אותם ביטויים יבלבלו את גוגל שלא יידע איזה עמוד לדרג.

רשימת הטעויות בפן הטכני

  1. לא לבדוק קישורים שבורים – גוגל מחשיב אתר המכיל כמות גדולה של לינקים שבורים כאתר לא מתוחזק, זה כמובן משפיע על הדירוג. ישנם המון סיבות לכך שיופיעו באתר שלכם קישורים שאינם עובדים. באם אלו קישורים פנימיים אשר אולי שיניתם את הכתובת ולא עדכנתם במקביל את הקישור אליהם או שאתר חיצוני שקישרתם אליו “נפל”. מומלץ לבצע סריקה בעמודי האתר מפעם לפעם על מנת לזהות קישורים שבורים ולהחליפם לקישורים תקינים. אם אתם משתמשים בגוגל קונסול, תוכלו בלשונית הבקרה הכללית לבדוק גם אם יש לכם לינקים שבורים באתר ולתקנם.
  2. לזנוח את הטיפול במהירות האתר – גוגל שם דגש רב על חווית המשתמש, ואתר איטי מספק חוויה גרועה. לכן הדגש על מהירות האתר, נמצא בחשיבות עליונה מבחינת הדירוג של גוגל כבר כמה שנים. יש לכם אינטרסנט לשפר את המהירות הן במחשבים נייחים והן בניידים על מנת לשפר את תוצאות החיפוש.  גם את הכשלים בטעינה ובמהירות ניתן למצוא בדוחות של גוגל קונסול, כפי שאני מסבירה במיני קורס SEO.
  3. משתמשים באתר ללא זיהוי – אם באתר שלכם אין דף אודות, יצירת קשר, תנאי שימוש וכדומה, גוגל יפגע בדירוג שלכם.
  4. קישורים – קישורים – קישורים
    דיברנו לא מעט על קישורים, אז בהחלט יש חשיבות לשימוש נכון בהם. הן קישורים פנימיים והן קישורים חיצוניים מהאתר שלנו וכמו כן קישורים מאתרים אחרים שמובילים לאתר שלנו. לקישורים אלו יש חשיבות רבה מבחינת האינדוקס והדירוג של גוגל. חשוב להבין באילו אתרים כדי להשקיע (זמן או כסף) על מנת לקבל קישור ואילו לא. על כל אלו, בכתבה הבאה…

יש לכם שאלות? התגובות זה המקום המושלם ...

אולי יעניין אותך גם


כלי AI

AI ושיווק – מדריך שימושי

בשנים האחרונות, תחום הבינה המלאכותית (AI) התפתח וגרם לשינויים מהותיים בדרך שבה אנו מבצעים שיווק. השאלה שעולה היא האם AI […]

לקריאה >>

כלי AI

3 כלי AI שכל עצמאית חייבת להכיר!

כמה מהמותגים הגדולים ביותר כמו גוגל, IBM ו-Airbnb משתמשים בכלי שיווק בינה מלאכותית כדי להשיג יתרון תחרותי. אישית אני מאמינה […]

לקריאה >>

יזמות נשית

לשחרר את האומנות שבך: סיפור השראה של מרינה מנוקיאן

היא מאיירת, אמנית ויזואלית ויוזמת פרויקט Role Model Women, שאוהבת לתת השראה לאחרות דרך האומנות שלה, ויזמת שהצליחה להביא לידי […]

לקריאה >>
@כל הזכויות שמורות למיכל ונדר אסנין | MIKMIKGROUP | תקנון האתר

Pin It on Pinterest