ריסטרט למערכות יחסים: על יחסי עבודה והצלחת הארגון

מערכות יחסים בעבודה

לקשרים החברתיים והמקצועיים הנרקמים בסביבת  העבודה והצוותים השונים בעבודה, יש השפעה רבה על תפקוד העובדים ויכולתם לבצע את תפקידם בהצלחה בארגון. זאת בשל השפעתם על מצב הרוח, תחושת השייכות, המוטיבציה וגם על היכולות הקוגניטיביות. בשפה המקצועית “מחוברות עובדים” משפיעה על הגישה של העובד, על ביצוע התפקיד ועל התוצאות. אם המחוברות חיובית, היא תורמת להפחתת תחושות השחיקה של העובד בעבודה והיא מוגדרת  כתנאי הכרחי להשגת מצוינות.

הדרך הטובה ביותר לעודד יוזמה, התלהבות והצטיינות בעבודה – היא סיפוק הצרכים הפסיכולוגיים של העובד ואחד החשובים ביותר הוא מערכות היחסים. “מערכות יחסים אלו מתחילות בעצם בנו” אומרת אריאלה  פלפל רוזנברג פסיכותרפיסטית הוליסטית, בעלת תארים במדעי ההתנהגות ומשאבי אנוש, ומלווה אנשים  לשיפור מערכות יחסים ומבינה היטב את כל ההיבט הפסיכולוגי של העובדים.

“עובדים שמסתכלים על עצמם בעיניים אוהבות וטובות יקרינו את זה גם החוצה ויוכלו לנהל חווית מחוברות טובה יותר עם הסביבה שלהם. הם יחושו שמחה, שביעות רצון ולכן גם המוטיבציה תעלה בהתאם. זה יבוא לידי ביטוי בהתלהבות, יוזמה, יצירתיות ומציאת דרכים להשתפר ולהצליח בעבודתם. לכן הם גם תורמים למצוינות של הארגון כולו.”

נכון, כדי להרגיש מחוברות לארגון יש אמנם מכלול של דברים שצריכים להתקיים מלבד הדגש על מערכות יחסים, כמו איזון עומס העבודה ומתן אמון, משאבים לביצוע התפקיד ועוד, אבל חשוב להבין – למערכות יחסים יש השפעה ניכרת על חווית העובד ותחושת שביעות הרצון. 

יכולת התמיכה והחיזוק בקשרים בין עובדים

תמיכה וחיזוק הקשרים הבין-אישיים בעבודה הם גורמים מרכזיים לשיפור וחיזוק תחושת השייכות והמשמעות של כל עובד בקרב צוות ובארגון בכללו. אז איך הארגון יכול לתמוך ובקשרים בריאים ולחזקם? אחת הדרכים היעילות לקידום קשרים בין עובדים היא דרך התקיימות הרצאות וסדנאות בנושא תקשורת ומערכות יחסים. 

בנוסף, פעילויות גיבוש ותרגילי אמון משמשים ככלי יעיל לחיזוק הקשרים בין חברי צוות. פעילויות אלו מקנות לעובדים תחושת אמון זה אל זה, מקורבות ותחושה של קהילה. הם מבטיחים גישה פתוחה ואמינה בין העובדים, ומעודדים שיתוף פעולה ותמיכה משותפת במטרות הארגון.

בהרצאות שלה, אריאלה מלמדת כיצד ניתן לשדרג ולטפח את מערכות היחסים שלנו באמצעות שינוי ודיוק פנימי מעצים. היא עושה זאת בעזרת כלים שונים שמעוררים בנו את היכולת לענות לעצמנו על שאלות שלא מצאנו להם תשובות לפני כן. בעזרת כלים שונים מעולם הפסיכותרפיה וההתפתחות האישית כמו קלפי מודעות ומעולם הפסיכודרמה כמו החלפת תפקידים ושיח.

“אני חושבת שחשוב מאוד שהארגון יעודד את העובדים לחיות חיים מלאי אושר ומשמעות, זה משפיע על כל האספקטים הסביבתיים כולל מערכות היחסים בעבודה, מה שישפיע כאמור באופן ישיר על שביעות הרצון מהעבודה, התפקוד והתפוקה.” אומרת אריאלה.

בהרצאתה “ריסטרט למערכות יחסים“, הרצאה מרתקת, חוויתית ומעצימה, אריאלה לוקחת את המשתתפים למסע פנימי ומעניקה כלים פרקטיים לעובדים שמאפשר להם לאזור אומץ, לצאת מאזור הנוחות. איך אומץ קשור למערכות יחסים אתם שואלים? “לפעמים חוויות עבר שלנו הטמיעו בנו דפוס התנהגות מסוים שמונע מאיתנו למשל ליצור קשרים, לפנות לאנשים, לייצר חיבורים. דרוש אומץ כדי להתקרב ולעשות צעדים, גם במערכות יחסים” אומרת אריאלה.

“בכלל אומץ הוא מצרך מאוד חשוב בתקופה בה אנו חיים, המלחמה טרפה את הקלפים וערערה את הביטחון האישי של כולנו וגם של העובדים ולכך השפעה ישירה על ההתנהלות שלהם במקום העבודה. אומץ יעזור להם לתפקד ממקום של ביטחון, יעניק  להם  תקווה ואופטימיות, משפיע עליהם לחשוב מחוץ לקופסה, יגרום להם לפעול ביצירתיות וביעילות, יאפשר להם להיות אפקטיביים ברמה המקסימלית שלהם” מסכמת אריאלה.

העידוד של שיחות פתוחות ואומץ בין העובדים עשוי לשפר את התחושה של רוח הקהילה התייחסות פוזיטיבית לזולת. התמיכה והחיזוק של הניהול קשרים אנושיים יכולים לשמש ככלי עוצמתי ביצירת אווירת עבודה חיובית ובונה, שתעורר תחושה של תחושת שייכות ומשמעות בקרב העובדים ותסייע עם שיפור התוצאות העסקיות והחוויה הכלכלית שלהם.

רוצים שגם העובדים שלכם ייהנו מההרצאה המרתקת והכלים של אריאלה לחיזוק מערכות יחסים?
מוזמנים ליצור קשר

    יש לכם שאלות? התגובות זה המקום המושלם ...

    אולי יעניין אותך גם


    רעיונות לגיבוש

    כיצד פעילויות יצירתיות מקדמות רווחה ויצירתיות בארגונים

    בעולם המשתנה במהירות של היום, ישנה חשיבות גבוהה לפיתוח מיומנויות כמו יצירתיות וחדשנות. עובדים חייבים להיות מסוגלים לחשוב בצורה יצירתית, […]

    לקריאה >>

    מתנות לעובדים

    מתנות לעובדים עם טוויסט אישי

    מתנה היא כלי להעביר מסר סמוי לעובדים. שאכפת לנו, שאנחנו רואים אותם, שאנחנו רוצים בטובתם.שביעות רצונם חשובה ומתן מתנה באירועים […]

    לקריאה >>

    טיפים למנהלים

    השתלבות חלקה: טיפים למנהלים לקראת חזרה לעבודה של משירות מילואים

    עבר לא מעט זמן מהאסון שפקד את המדינה שלנו, ועולות לא מעט שאלות בנוגע לעובדים ששירתו במילואים, חלקם אף באזור […]

    לקריאה >>
    @כל הזכויות שמורות למיכל ונדר אסנין | MIKMIKGROUP | תקנון האתר

    Pin It on Pinterest