אסטרטגית ירוק עד

מאת: מיכל ונדר אסנין | אסטרטגיה, עבודה עם גאנט ותוכן יצירתי
ירוק עד

יצא לך פעם להיתקל בעץ שעליו ירוקים גם בחורף? לעצים האלו קוראים – ירוק עד. הם מתאפיינים בכך שעליהם נשארים תמיד ירוקים ואינם נושרים (טוב לא באמת לא נושרים, העץ מחליף את עליו באופן הדרגתי – כך שלא שמים לב), הם עומדים בכל אתגרי החורף ושינויי מזג האוויר. על אסטרטגיה, בטוח שמעת ואני אישית מדברת לא מעט. הדרך שלך “לשחק במשחק” ולהשיג את המטרות שלך באופן הכי יעיל. אבל איך מתקשר העץ לשיווק ולאסטרטגיה? כנראה המושג הזה הגיע לעולם השיווק מעולם השחמט. השם הזה הפך לכינוי של משחק שחמט מפורסם בין אדולף אנדרסן לבין ז’אן דיפרן, במאה ה-19. היו במשחק הזה מהלכים חכמים כאלו שאפשר לחזור עליהם שוב ושוב. על המשחק הזה נאמר שכל חובב שחמט צריך להכיר בעל פה. דייהנו מהלכים אסטרטגיים שניתן להשתמש בהם שוב ושוב.

ירוק עד בעולם השיווק שנות ה 2000

המושג ירוק עד מתקשר בעיקר לתוכן, שכן השיווק החדש עוסק בדיוק בכך – ביצירת תוכן ומשיכת קהל באמצעות תוכן. אז מה זה תוכן ירוק עד? תוכן ירוק עד הוא תוכן “עמיד” בפני שינויי הזמן. בעולם מתחדש בו כל יומיים קורה משהו חדש, נולד פיצ’ר חדש, מערכות משתנות וכדומה. חשוב לשלב תוכן שעמיד בפני שינויים אלו. שתמיד יחפשו, שתמיד יעניין. מכאן – זה בעצם תוכן שמייצרים, והוא נשאר שם, רלוונטי ושימושי עבור הקהל שלך, גם אחרי הרבה מאוד זמן. דוגמה? תוכן שמדבר על פיצ’ר מסוים, איך עושים משהו טכני ברשת חברתית, שימוש בתוכנות עיצוב, סדרה בטלוויזיה, טרנדים – הוא זמני. תוכן שמדבר על מושג או חג, כמו מתכון לסופגניות, אסטרטגיה, ארץ מסוימת, מקום מסוים וכדומה – הוא תוכן שתמיד יחפשו, תמיד יהיה רלוונטי – תוכן ירוק עד.

סוגי תוכן ירוק עד

תוכן ירוק עד לא מתייחס רק לטקסט. תמונות, סרטוני וידאו באתר ובערוץ היוטיוב, מוצרים דיגיטליים גם הם יכולים להוות תוכן ירוק עד. אצלי בערוץ היוטיוב יש המון סרטונים זמניים שמלמדים HOW TO כלומר איך לעשות משהו מסוים כמו – איך לשים חתימה במייל או איך להוציא חשבוניות מפייסבוק. אני לא באמת יודעת – מתי הם יפסיקו להיות רלוונטיים, אבל אני יודעת שמתישהו זה יקרה ואצטרך לחדש אותם. יחד עם זאת יש לי סרטון שמדבר על המושג “אווטר לקוח”. סרטון זה הוא דוגמה טובה לתוכן ירוק עד.

צריכה עוד רעיונות?

  • נסי לחשוב על נושאים כללים בעסק, שאינם מתקשרים לטרנד או כלים טכניים למשל: איך לבחור חצאית שמחמיאה לגוף? איך לארגן את המגירות במטבח, טיפים לאפייה עם שמרים, עקרונות בשיווק, מודל SAWT וכדומה.
  •  שאלות שמטרידות את הקהל שלך, למשל: “איך לגרום לתינוק לישון לבד?” “איך מתמודדים עם משבר?” “איך למכור יותר?” הבנת את העניין.
תוכן ירוק עדתוכן זמני
איך לעבוד עם ארגונים? טיפיםעדכוני גוגל: למה הדירוג שלי לפתע השתנה?
תכנון שנתי בעזרת גאנט שיווקקידום באינסטגרם: טיפים לשיווק
כתיבה נכונה: 5 טיפים לכותבת המתחילהמדריך: קידום אורגני בפייסבוק
ירוק עד
ירוק עד

בואי נתעמק

למה צריך לשלב בין תוכן טרנדי וזמני לתוכן ירוק עד?

תוכן ירוק עד הוא תוכן שתמיד יחפשו. אם ככה, אפשר לקדם אוו במנועי החיפוש בעזרת מילות חיפוש ותגית ALT.
בעזרת תוכן ירוק עד ניתן לבנות מודל בו לקוחות מתעניינים תמיד יתקלו בתוכן ובערך שלנו.

אסטרטגית ירוק עד

חוזרים למהלכים אסטרטגיים. אנחנו בעצם מדברות על אסטרטגיה ארוכת טווח של חשיפה לקהלים חדשים כל הזמן, באופן יציב ובטוח. נשמע טוב נכון? אבל מה זה אומר? איך עושים את זה? הנה כמה שלבים לגזור ולשמור:

  1. כתבי לעצמך רשימת נושאים ירוקי עד הקשורים לעסק שלך, כפי שפורט למעלה. חשוב מאוד לחשוב כמו לקוח – מה מעניין אותו? מה הוא יחפש?
  2. בדקי את הנושאים בגוגל בעזרת כלי מילות חיפוש: מה מנושאים בכי “מחופש”?
  3. בחרי את סוג התוכן אותו תרצי לייצר: וידאו, טקסט וכדומה.
  4. הפלטפורמה המתאימה. חשוב לבחור בפלטפורמה שמתאנדקסת בגוגל – כדי שהתוכן אכן יעלה במנועי החיפוש: יוטיוב, אתר וכו.
  5. יצירת התוכן ובדיקת צ’קליסט הקידום.

אם אסכם לך בקצרה את הכתבה הזו, אז אני אומרת לך – אם אין לך עדין אסטרטגיה ירוקת עד – כזו שתביא לך לקוחות יציבים בטווח הארוך. זה בדיוק הזמן לייצר לעצמך אחת.

יש לכם שאלות? התגובות זה המקום המושלם ...

אולי יעניין אותך גם


כלי AI

AI ושיווק – מדריך שימושי

בשנים האחרונות, תחום הבינה המלאכותית (AI) התפתח וגרם לשינויים מהותיים בדרך שבה אנו מבצעים שיווק. השאלה שעולה היא האם AI […]

לקריאה >>

כלי AI

3 כלי AI שכל עצמאית חייבת להכיר!

כמה מהמותגים הגדולים ביותר כמו גוגל, IBM ו-Airbnb משתמשים בכלי שיווק בינה מלאכותית כדי להשיג יתרון תחרותי. אישית אני מאמינה […]

לקריאה >>

יזמות נשית

לשחרר את האומנות שבך: סיפור השראה של מרינה מנוקיאן

היא מאיירת, אמנית ויזואלית ויוזמת פרויקט Role Model Women, שאוהבת לתת השראה לאחרות דרך האומנות שלה, ויזמת שהצליחה להביא לידי […]

לקריאה >>
@כל הזכויות שמורות למיכל ונדר אסנין | MIKMIKGROUP | תקנון האתר

Pin It on Pinterest