fbpx

יער האיילים, אודם – אטרקציות ברמת הגולן

יער האיילים, אודם – אטרקציות ברמת הגולן

זו היתה שבת שתופת שמש לאחר שבוע סערה, החלטנו לצאת לטייל קצת בצפון. קיווינו שנותר קצת שלג ביער אודם – יער האיילים. נסענו צפונה, ספונטנית לחלוטן, מרחוק יכולנו לראות את החרמון המושלג. הגענו ליער בלי ידע מקדים או הבנה לאילו גילאים ומה יש שם. גילינו מקום נחמד, מסודר ומתאים לקמפינג, למעוניינים, עם הרבה אטרקציות לילדים.

יער האיילים
היידה לשלג, יער האיילים באודם
בדרך יער האיילים
הנוף השלגי מהדרך, פסגת החרמון

אטרקציות ביער האיילים

אם אתם באזור יער אודם עם ילדים, המקום נחמד להעביר בו כמה שעות. עלות הכניסה לילד מגיל שנתיים ומעלה 50 ש"ח, מבוגר 25 ש"ח. התשלום כולל את כל האטרקציות במתחם: סיבוב ברכב חשמלי לראות איילים, פינת ליטוף, ארגז חול, מתחם ג'ימבורי, טרמפולינות, אבובים יבשים, מתח "הישרדות" לנוער, נסיעה בטרקטורון קטן חשמלי (גילאי 6-11 בליווי מבוגר) ונסיעה במסלול קרטינג מכוניות עם פדלים. אה ויש גם שני סוסי פוני קטנים שאפשר לרכב עליהם, בין לבין כשהם לא ישנים 🙂

יער האיילים – איפה האיילים?

החוויה הכללית היתה נעימה. הילד יכל לבלות במתחם הג'ימבורי ללא הפסקה, להורים יש פחות מה לעשות. בפינת הליטוף היו שפנפנים חמודים ומלבד הריח והבוץ היה ממש נחמד. יהונתן וגם אני נהננו מאוד ללטף את השפנפנים שהיו חמודים ונקיים. מהורים אחרים שמעתי שהמכוניות הממונעות לא עובדות ושהקרטינג מכוניות פדלים קשה לרוב הילדים. ציפיתי לראות איילים משוחררים ביער, אבל הם היו מעטים ונכלאו בכלובים. פחות נהננתי מהחלק הזה. מתחם המשחקים היה נחמד מאוד. סוסי הפוני המתוקים היו עייפים מכל הקהל, מעט מזון והם מתעוררים לחיים.

מומלץ להגיע עם סנביצ'ים, חטיפים ושתייה, כי דוכני האוכל היו סגורים. השירותים היו נקיים ונגישים והיה נייר טואלט.

יער האיילים
איילים כלואים, יער האיילים
יער אודם
יער האיילים
כיף בפינת הליטוף
טיול ברכבת טרקטור לראות את האיילים

יער האיילים קמפינג

ביער ניתן לעשות קמפינג לינה, השירותים והמקלחות מסודרים ונקיים והמקום מציע צריפי עץ שניתן ללון בהם. הדבר היחיד שמפריע הוא הרעש שעושים הטווסים שמקפצים על הגגות והקור העז 🙂

יער האיילים
קמפינג יער האיילים, צימרים להשכרה

מסעדות באזור

לא מצאנו מסעדות קרובות, המסעדה הכי קרובה היתה "בל עפרי" כ – 19 ק"מ מיער האיילים, ולכיוון הבית.
המסעדה בנויה מאבן בזלת ועץ – שבתוכה נטועים שלושה עצים ענקיים. המסעדה מחוממת עם אח מבוערת המוסיפה לאווירה, באויר ניסח ריח קטורת (שיונתן מאוד לא כל כך אהב).
המסעדה עצמה נמצאת בחווה התיירותית "בל עפרי" שם תמצאו פינת ליטוף, סדנאות, יקב ועוד.


במסעדה מוגשת סעודה חלבית הכוללת מרק הבית, לחמים טריים, סלטים ומזטים (פסטו, ממרח זיתים, עגנבניות ולימון כבוש). בנוסף, מגישים חציל צלוי עם טחינה (שהתארחנו נגמר החציל לצערי) ורביולי שלא היה ברור לי במה ממולא עם קונפי שום.

לקינוח מגישים עוגיות תבלינים טובות ופלטת ריבות. ארוחה לאדם עולה 90 ש"ח. מי שרוצה יכול להזמין גם דג בתנור והארוחה תעלה לו 120 ש"ח. לקטן הזמנו פיצה והכינו לנו באהבה כחל מהארוחה שלנו. בנוסף הגישו לנו לימודה ומים לשולחן, ניתן היה לטעות גבינות או להזמין יין מקומי.

"בל עפרי" עוגיות וריבות הבית

במסעדה ישנה פינת קפה ותה עצמאית לשימוש הסועדים. מגוון שקיקי תה בטעמים, קפה שחור טורקי, קפה טסטר צ'ויס ושוקו חם. הארוחה סה"כ היתה טעימה ומשביעה. הלחם היה טוב, המזטים טעימים, היה חסר לי החציל 🙂 הרביולי היה טעים אם כי אכלתי טובים יותר. שימו לב שהמסעדה בעיני פחות מתאימה לילדים בשל חוסר המגוון. למי שאינו אוכל גלוטן למשל אין כלל פתרון. מסעדה מקסימה עם אוירה ושירות אדיב, מעט יקר אבל בסה"כ נהננו מאוד.

לאטרקציות באזור עמק יזרעאל>>

Facebook Comments