fbpx

אטרקציות ברומא – מסלול טיול

אטרקציות ברומא – מסלול טיול

אטרקציות ברומא – היום ראשון

אז אחרי שהתארגנו ותכננו את הטיול הקצר: רומא – הנה המסלול המלא עם כל הרשמים!
אך רומא, רומא – וויקאנד קצר והמון מה להספיק. בגלל שזמננו היה קצוב רצינו להספיק כמה שיותר אטרקציות ברומא, את העיקריות ולעשות זאת בקצב איטי ומהנה, רצינו לספוג את האווירה ואז לא היה אכפת לנו לוותר על אתר או שניים.
לאחר הנחיתה ונסיעה של כ 45 דק לעיר התמקמנו במלון ויצאנו לעיר, קיבלנו מפה שימושית בדלפק הקבלה וכמובן שהשתמשנו בגוגל והתחלנו לגלות את העיר.
רומא מחולקת בגסות לחמישה אזורים עיקריים שכל אחד מהם יכול להוות מסלול בפני עצמו, כולם קרובים אחד לשני.
הראשון נקרא האזור הרומנטי – מפיאצה דל פופולו אל פיאצה נבונה
השני האזור העתיק – הפורום, הקוליסאום
השלישי האזור המזרחי – פיאצות וכנסיות
האזור הרביעי – הגטו היהודי ושכונת טרוואסה
האזור החמישי – מדינת הוותיקן
אנחנו התחלנו באזור הרומנטי, שוטטנו  על רחוב Via del corso עד פיאצה דל פופלו כמובן תוך כדי אכילת ג'לטו (הגלידה האיטלקית המפורסמת) טעימה במיוחד. הכיכר היא כיכר רחבת ידיים עם שטח עצום, מזרקות מיוחדות וכמה קתדרלות. משם המשכנו לכיוון המדרגות הספרדיות המדרגות נבנו מול שגרירות ספרד במאה ה 18 ומכאן שמם. המדרגות נחשבות אחד מהאזורים המוכרים בעיר
איך למצוא טיסות זולות לרומא?

מלבד הנוף שנשקף מראשיתם האזור כולו הוא אזור המלא בבתי אופנה מפורסמים שבהחלט עושים חשק לשופינג (לפחות עם העיניים) גו'צי, ולנטינו, דיור ועוד כולם כאן עם חנויות מרשימות בטירוף.
מתחת למדרגות נמצאת פיאצה די ספאנייה.

המדרגות הספרדיות – אטרקציות ברומא

באחת הסמטאות לא רחוק משם מצאנו מסעדה איטלקית אותנטית וטעימה שם אכלנו את הארוחה האיטלקית הראשונה שלנו פיצה ופסטה כמה מפתיע שבנו שוב למסעדה הזאת כי הכל היה כ"כ טעים שם המסעדה

המדרגות הספרדיות היוו גם נקודת המפגש לסיור הערב שלנו ברחבי העיר עם חברת הטיולים
 new Rome free tour. הסיור הוא סיור חינמי המבוסס על בסיס טיפים. פגשנו מדריך מקסים בשם מת'או שהסביר לנו על ההיסטוריה העתיקה של רומא וסייר אתנו ברחובות תוך כדי הסברים מפורטים, ביקרנו איתו בפנתאון  המהווה מקום משכנם של כל האלים היווניים, זהו מבנה העתיק ומרשים שנחשב המשומר ביותר ברומא מזה כ 1,900 שנה, המבנה בפנים בנוי בצורת כיפה שבראשה חלון עגול פתוח לשמיים שדרכו נכנס אור טבעי לחלל הפנימי של המבנה. משם המשכנו לפונטנה דה טרווי הידועה גם כמזרקת המשאלות, במרכזה של המזרקה מפוסל האל נפטון, המזרקה מהווה מקור משיכה צפוף לתיירים, האמונה אומרת שיש לעמוד עם הגב למזרקה ולזרוק אליה מטבעה וזו סגולה שתחזור לבקר ברומא שוב.
בעבר נוודים וצוענים היו קופצים בלילות למזרקה לאסוף את כל המטבעות שהתיירים היו משאירים שם כיום יש אבטחה והכסף נאסף בצורה מסודרת ומשמש למטרות ראויות.
סיימנו את הטיול עייפים אך מרוצים זה היה יום עמוס שכלל את הטיסה רצינו רק לאכול משהו וללכת לישון. התיישבנו במסעדה נחמדה לא רחוק ממזרקת טרווי ומשם פרשנו למלון.

אטרקציות ברומא
פונטה דה טרויי – מזרקת המשאלות
אטרקציות ברומא
הפנתאון – אטרקציות ברומא

אטרקציות ברומא – היום השני

ליום השני הזמנו לנו עוד מהארץ  סיור קולינארי שהתחיל רק ב10:30 כך שהיה לנו זמן החלטנו לצעוד לכיוון השוק (שם התחיל הסיור) לאורך נהר הטיבר ובדרך עברנו בפיאצה נבונה, אחת המרכזיות והרחבות בלב רומא המהוות מרכז תיירותי, במרכזה מזרקת 4 הנהרות של ברניני מזרקה ענקית ומאוד מרשימה, הכיכר מלאה באומני רחוב: ציירים, פסלי אדם ורוכלים שמנסים למכור מזכרות, מסביב לכיכר יש אינספור בתי קפה ומסעדות מלאים בתיירים.

סיור קולינרי ברומא!
את הסיור הקולינארי הזמנתי דרך חברה שנקראת with locals   בעת ההזמנה יש את האפשרות לבחור מי המדריך שאתה מעוניין לפגוש שידריך אותך במהלך הטיול. אנחנו בחרנו את פרנצ'סקה הייתה לה אנגלית רהוטה על אף המבטא האיטלקי והיא מצאה חן בעינינו בסרטון בו הציגה את עצמה.
הסיור התחיל בשוק קמפו די פיורי Campo de' Fiori- , השוק הוא שוק אוכל מפורסם וצבעוני שמתקיים בשכונה לאורך שנים, פרנצ'סקה סיפרה שלכל שכונה באיטליה יש את השוק הקבוע שלה אליו מגיעים כל החקלאים המקומיים למכור את מרכולתם. מהשוק יוצאות סמטאות רבות מלאות בבתי קפה ומסעדות קטנות עם ריח מדהים.
בשוק נחשפנו לתוצרת מקומית מעניינת, ענבי דובדבן שלא טעמתי כמותם בארץ, חומץ בלסמי בדרגות התיישנות שונות, פטריות כמהין המשולבות בממרחים מיוחדים, תערובות תבלינים וכמובן גבינת פרמז'ן אמתית.

אטרקציות ברומא
שוק קמפו די פיורי Campo de' Fiori
אטרקציות ברומא
אטרקציות ברומא

`מהשוק המשכנו לפיצרייה הכי וותיקה ברומא עסק משפחתי שעובר מדור לדור וטעמנו מגוון פיצות מעולות, עצרנו בסופר מקומי, שתינו קפה איטלקי משובח, ביקרנו במסעדת נקניקים מיוחדת, אכלנו פרחי זוקיני מטוגנים עם גבינה, טעמנו פאי גבינה עם דובדבנים ברובע היהודי, קינחנו בגלידה אורגנית והכל תוך כדי הסברים וסיפורים מתובלים שסיפרה פרנצ'סקה שהפכה את כל האכילה האינסופית הזאת לאפשרית (תאמינו לי לא קל לאכול כ"כ הרבה אפילו שזה רק טעימות!!!)
שבעים ומרוצים סיימנו את הסיור

סיור קולינרי – חינם ברומא

לאחר הסיור החלטנו לטייל בעצלתיים ולעשות קצת שופינג, ברחוב Via del corso וסמטאותיו יש את כל הרשתות המוכרות, זארה, מנגו, H&M ועוד, אחת החנויות שהכי כייף לטייל בהם זו החנות של דיסני שתמיד עמוסה באנשים ומלא מתנות שוות לילדים.

היום השלישי והאחרון
זה היה היום האחרון שלנו והמזג היה קצת פחות בהיר, היום כולו הוקדש לאזור  של רומא העתיקה. לאחר ארוחת בוקר במלון צעדנו לכיוון הויטריונו, אנדרטה ענקית שנבנתה לכבוד מלכה הראשון של איטליה – ויטוריו אמנואלה השני, פסלו רכוב על סוס מתנוסס בראש האנדרטה שנמצא בין כיכר ונציה לקפיטול.
רוחבו של המבנה 135 מ' וגובהו 70 מ' בתוך המבנה שוכן קבר החייל האלמוני של איטליה ואש תמידית וכן מתקיימות תערוכות אנחנו נכנסנו לתערוכה צבאית היסטורית של כלי מלחמה מתקופות שונות שהייתה מאוד מעניינת.

משם צעדנו לכיוון הפורום הרומאי – שרידי הפורם מתחילת האימפריה הרומית, במקום ניתן לראות שרידים מתוקפת האימפריה של מקדשים ומבנים. הפורם היה משכנם של האצולה הרומית בתקופת האימפריה ושימש כמרכז לאסיפת העם, כבית משפט וכמקום לקרבות גלדיאטורים, בפורום היו שווקים וחנויות ובעצם היווה מרכז חברתי דתי ורוחני.
משם המשכנו לשער טיטוס – שער ניצחון שהוקם לציון הדיכוי המוצלח של התקוממות היהודים בארץ ישראל ע"י טיטוס. התבליטים על השער מתארים את הוצאת כלי הקודש מבית המקדש שנבזז ובולטת בו מנורת הקודש.

אטרקציות ברומא

משם עוד במסלול קשת קונסטנטין – קשת אשר נשמרה במצב הכי טוב מכל שערי הניצחון האחרים ברומא. הקשת, אשר נחנכה בשנת 315 לספירה, הוקמה כדי לציין את הניצחון של קונסטנטינוס והשתלטותו של על הקיסרות הרומית.
הקשת יושבת בסמוך למבנה הקוליסאום – בפעם הקודמת שהייתי ברומא לא הספקתי להיות בקוליסאום והרגשתי החמצה הפעם, היה לי ברור שאני חייבת להגיע לשם. הקוליסאום הוא אמפיתיאטרון העיקרי והמוכר ברומא שימש כמרכז התרבות העיקרי במשך תקופה ארוכה, הוא בנוי בצורה אליפטית ע"י אבן ובטון ונחשב לאחד הגדולים שנבנו אי פעם נכון לתקופה הרומית ונחשב ליצירה הנדסית מאוד מרשימה גם כיום. מספר הצופים המוערך בקוליסאום נע בין 50 ל 80 אלף איש והוא שימש לתחרויות, קרבות גלדיאטורים, הוצאות להורג והצגות.
במשך השנים נהרס חלק גדול מהקוליסאום ואף נבזז אך עדין זהו אחד מהאתרים המרשימים והתיירותיים ביותר ברומא. שימי לב באזור זה והיזהרו מכייסים האזור צפוף מאוד.

קשת קונסטנטין
קשת קונסטנטין, הקוליסאום – אטרקציות ברומא

לאחר שיטוטים מהנים כ"כ ברחביה של רומא אין ספק שזו אחת הערים הרומנטיות והטעימות שבילינו בהם, נהנינו מכל רגע, קפצנו לאזור המלון להשלמת קניות אחרונות התארגנו ונסענו לשדה רומא השארת לנו טעם של עוד!

ומי שפספס את מקום הלינה ואת הליך ההתארגנות וארגון המסלול יכול לקרוא אותו ממש כאן >>
עד הפעם הבאה, אשמח לשמוע עוד טיפים שלכם מרומא !

Facebook Comments