fbpx

❤ עוגיות חמאה ליום האהבה ❤

❤ עוגיות חמאה ליום האהבה ❤

לכבוד יום האהבה רציתי לכתוב לכם על טיול רומנטי לרומא, או איסלנד. אבל עכשיו שאני גרה במקום כל כך פסטורלי ומהמם – אני פשוט נהנת מהדברים הקטנים ומהמטבח! חשבתי איך להפתיע את בעלי במחווה קטנה ורומנטית (באמת קטנה בהתחשב בכך שבדיוק ביום הזה אנחנו חוגגים עשור להיותנו זוג..). חשבתי פשוט להכין לו מה שהוא הכי אוהב לצד הקפה של הבוקר… עוגיות חמאה. יש משהו בעוגיות החמאה הפשוטות האלה – שפשוט ממכר! הן קלות להכנה, מהירות ותמיד טעימות. בעלי אוהב אותן עם ריבה ושוקולד, אני אוהבת יותר מלוח.

הכינו עצמכם לשני מתכונים שווים במיוחד לכבוד חג הלב. עוגיות חמאה צבעוניות ממולאות בריבה ומצופות בשוקולד ועוגיות פרמג'ן בזילקום / זיתים הורסות!

והכיף כיף? שיהונתן שלי יכל להשתתף ולהנות מההכנות…

עוגיות חמאה – ריבה ושוקולד

למתכון עוגיות החמאה ההורס הזה, גייסתי קולגה מדהימה ומוכשרת שירה, בעלת הבלוג אוכל המהמם "מנוסה במטבח" שהכינה אף איתי את הגרסת עוגיות החמאה שלה לחג האהבה "לב בתוך לב". המתכונים שלה הורסים והתמונות מגרות, אז שווה לכם גם לעקוב אחריה באינסטוש.

עוגיות חמאה

שנתחיל?

בצק
300 גרם קמח 
200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
100 גרם אבקת סוכר
1 ביצה
רבע כפית מלח
כפית תמצית וניל

מילוי:
ריבת שזיפים

ציפוי:
100 גרם שוקולד מריר עם כפית חמאה וקישוטים כיד הדמיון

מפשילים שרוולים:
1. מערבבים יחד את הקמח, חמאה ואבקת הסוכר אני אוהבת ללוש עם הידים ופחות להשתמש במעבד מזון אז אני פשוט לשה עד לקבלת פירורים.
2. מוסיפים ביצה, תמצית וניל ומלח ולשים היטב עד שמתקבל כדור בצק אחיד וחלק (אפשר גם לוותר על הביצה ולהוסיף 2 כפות מים במקום). 
3. משטחים את הבצק שנוצר ל"נקניקיה" וחוצים אותו לשנים, חצי אחד עוטפים בניילון נצמד טמניחים בצד, לחצי השני מוסיפים 2 כפות קקאו ולשים היטב עד שהבצק נצבע בחום שוקולדי. עוטפים גם את הבצק החום בניילון ומכניסים את הבצק למקרר לשעה.
כעבור שעה: 
4. מחממים תנור ל 170 מעלות.
5. על נייר אפייה מקומח קלות, מרדדים את הבצק הלבן לעובי של חצי ס"מ וקורצים לבבות. במשטח נפרד עם מעט אבקת קקאו מרדדים את הבצק החום וקורצים ממנו גם כן לבבות.

עוגיות חמאה


6. מרפדים תבנית אפייה בנייר אפייה, מניחים את הלבבות החומים, מעליהם מזלפים או מורחים מעט ריבה (אני בחרתי שזיפים) מעליהם שמים את הלבבות הלבנים. מעבירים לתנור ואופים במשך 12 דקות ולא יותר. העוגיות ממשיכות להאפות מחוץ לתנור.

עוגיות חמאה לב


7. לאחר שהעוגיות התקררו טובלים בשוקולד מריר מומס ומקשטים כיד הדמיון (קוקוס, זילופי שוקולד לבד, סוכריות ועוד…)

עוגיות חמאה ליום האהבה
עוגיות חמאה לב

להגיש עם הקפה, השוקו או משקה אלכוהולי חם ומפנק אחר תוכלו למצוא מתכון לשוקו פינוקים כאן

עוגיות חמאה לב

לגרסה הלבבית המלוחה:

עוגיות חמאה פרמז'ן ובזיליקום

(המתכון המקורי של מנוסה במטבח):

חומרים:
3/4 כוס קמח מנופה
50 גרם גבינת פרמז'ן מגוררת של תנובה
שתי פרוסות גבינת עמק של תנובה
50 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
חופן עלי בזיליקום
קמצוץ מלח 
2-3 כפיות מים קרים (לפי הצורך)

מפשילים שרוולים:
מערבבים יחד את כל החומרים. עד שמתקבל כדור בצק. אם המרקם מעט פירורי אפשר להוסיף מעט מים קרים כף אחרי כף רק עד שמתקבל כדור.

עוגיות חמאה


יוצרים גליל , עוטפים בניילון נצמד ומעבירים לשעה למקפיא.
לאחר שעה, מוציאים מהמקפיא ופורסים לפרוסות בעובי חצי ס"מ, בשלב זה שלפתי את הקורץ לב, אבל אפשר לייצר צורת לב גם בידים. מעבירים לתנור שחומם מראש ל180 למשך 15-20 דקות. עד להשחמה.


השדרוג שלי : עוגיות חמאה פרמג'ן זיתים שחורים …

 חמאה (100 גרם)

 100 גרם גבינת פרמג'ן מגוררת

כוס קמח לבן (155 גרם), מנופה.

1/2 כפית שטוחה מלח

כפית שטוחה פלפל שחור גרוס

2 כפות שמן זית

זיתים שחורים מגולענים ומסוננים, שעברו ייבוש בנייר סופג.

מתכון

מתחילים:

1. מחממים את התנור מראש לחום של 180 מעלות. לשים את החמאה מוסיפים לה את גבינת הפרמזן, המלח והפלפל השחור, ומערבבים יחד. מוסיפים לתערובת את הקמח והזיתים כאשר הם יבשים וקצוצים היטב ולשים עד לאיחוד. יוצרים מהבצק נקניקיה בדיוק כמו במתכון הקודם, עוטפים אותה בניילון נצמד ומעבירים למקפיא לרבע שעה.
2. מוציאים את הבצק מהמקפיא ומוציאים אותו מהעטיפה. מקמחים מעט משטח עבודה, מרדדים את הבצק לשכבה דקה וקורצים לבבות. את הלבבות אני מקפיאה שוב בתבנית ל 10 דקות.

3. מרפדים תבנית בנייר אפייה מסדרים ואופים את העוגיות.
4. אופים במשך 12 דקות או עד להזהבה. מגישים ונהנים!

עוגיות חמאה פרמג'ן

אם ממש חשקה נפשכם בפינוק בן הזוג, מזמינה אתכם להוריד את חוברת המתכונים המהירה שלנו ופשוט לתקתק ארוחה קלילה ורומנטית. להורדת חוברת מתכונים.

איך את מתכננת לפנק את בן הזוג? אשמח שתשתפי בתגובות…

Facebook Comments